مقاله تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل ایستا و پویای کودکان ناشنوا :
تعداد صفحات :۱۶
مقدمه باتوجه به اینکه مشکل اصلی کودکان با آسیب شنوایی، کاستیهای زبانی و ارتباط است اما در مطالعات مختلف، به نقص تعادلی معلولین شنوایی در مقایسه با افراد طبیعی اشاره شـده اسـت. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یک دوره برنامهی تمرینی منتخب بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال شنوایی میباشد. روش کار تعداد ۲۰ پسر ناشنوای ۸ تا ۱۴ ساله در این مطالعه وارد شدند و پس از گرفتن آزمون تعادل ایستا و پویا بهعنوان پیشآزمون، به صورتی تصادفی به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. گروه مداخله در یک دوره تمرین منتخب که شامل ۱۰ تا ۱۲ جلسه تمرینی بود شرکت کردند. گروه کنترل در این مدت به فعالیت روزمره خود پرداختند. در هر دو مرحلهی پیش آزمون و پس آزمون جهت ارزیابی تعادل ایستا از آزمون تعادل لک لک و جهت ارزیابی تعادل پویا و عملکرد تعادلی افراد از آزمون برونینکز ـ اوزرتسکی استفاده شد و در پایان نتایج در دو گروه مقایسه شد. بهمنظور بررسی توزیع طبیعی دادههای تحقیق از آزمون شاپیرو ویلک و برای آزمون فرضیه تحقیق از آزمون تی مستقل و تی همبسته با استفاده از نرمافزارSpss (نسخه۲۱) استفاده شد. نتایج میانگین سن بیماران در گروه شاهد ۶۶/۱ ± 9/10 سال و در گروه مداخله ۵۴/۱ ± 2/10 سال بود. نمره آزمون لک لک در پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه شاهد ۰۳/۲۱ ± 03/9 و در گروه مداخله ۲۹ ± 66/26 واحد افزایش یافت (۱۳۷/0p=). نمره آزمون عملکرد تعادلی تبحر حرکتی برونینکز ـ اوزرتسکی نیز در گروه شاهد ۱۱/۲۰ ± 65/8 کاهش و در گروه مداخله ۹۴/۲۳ ± 99/13 واحد افزایش یافت (۰۳۴/0p=). نتیجهگیری این مطالعه نشان داد که یک دوره برنامهی تمرین منتخب تعادلی میتواند موجب ارتقاء عملکرد تعادلی پویا و ایستا در کودکان ناشنوا شود. بنابراین پیشنهاد میشود این برنامههای تمرینی در برنامهی توانبخشی این کودکان گنجانده شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.