مقاله بررسی مواجهه شغلی کارکنان جایگاههای عرضه بنزین و CNG شهرستان شاهیندژ با ترکیبات BTEX در سال ۱۳۹۵
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مواجهه شغلی کارکنان جایگاههای عرضه بنزین و CNG شهرستان شاهیندژ با ترکیبات BTEX در سال ۱۳۹۵ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مواجهه شغلی کارکنان جایگاههای عرضه بنزین و CNG شهرستان شاهیندژ با ترکیبات BTEX در سال ۱۳۹۵ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مواجهه شغلی کارکنان جایگاههای عرضه بنزین و CNG شهرستان شاهیندژ با ترکیبات BTEX در سال ۱۳۹۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مواجهه شغلی کارکنان جایگاههای عرضه بنزین و CNG شهرستان شاهیندژ با ترکیبات BTEX در سال ۱۳۹۵ :
تعداد صفحات :۱۷
زمینه و هدف: با افزایش تعداد خودروها و به مراتب آن، افزایش تولید و عرضه بنزین و گاز، کیفیت هوا به مرور زمان وخیم تر شده است. از مهم ترین آلایندههای فرار که هم از بنزین و گاز خام و هم از احتراق آنها متصاعد میشود، ترکیبات بنزن، تولوئن، زایلن و اتیلبنزن(BTEX) میباشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی غلظت BTEX در هوای جایگاه های سوخت شهرستان شاهیندژ و حومه انجام شد. مواد و روشها: در این مطالعه مقطعی، نمونه هوای منطقه تنفسی از ۲۴ کارگر ۱۲ جایگاه پمپ بنزین و گاز تهیه شد. نمونه ها بر اساس روش NIOSH1501 توسط دستگاه GC-FID آنالیز شدند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS (نسخه ۱۶) و آزمونهای t-test و Linear Regression انجام شد p<0.05). یافته ها: میانگین غلظت BTEX در جایگاه های بنزین برابر ۳۲۷±1787، ۱۴۱±914، ۱۸۳±973/4 و ۱۲۳±476/1 µg/m3 و در جایگاه CNG برابر ۸۶۳±1142/9، ۴۵۸±507/6، ۵۱۴±694/9 و ۲۴۵/۶±296 µg/m3 بود. ارتباط بین میانگین غلظت فردی و محیطی بنزن تنها در جایگاههای CNG معنی دار بود (۰/۰۵>p). خطر سرطان کارکنان جایگاههای CNG که با بنزن در تماس بودند، برابر۴-۱۰×15/8 و حداکثر مقدار شاخص HQ مربوط به گزیلن و برابر ۸/۶۵۶ بود. این مقادیر برای جایگاه بنزین به ترتیب برابر ۴-۱۰×21/6 و ۱۶/۱۹ بود. نتیجهگیری:میانگین تراکم بنزن در جایگاه پمپ بنزین حداکثر بوده که بالاتر از حد مجاز کشوری میباشد. خطر ابتلاء به سرطان و شرایط غیر سرطان، بسیار بالا میباشد که نیازمند اتخاذ تصمیمات کنترلی می باشد. بهبود کیفیت سوخت، نصب سیستم های بازگردانی بخارات بنزین به مخزن، هوشمند کردن سیستم های سوختگیری، استفاده از پوشش های گیاهی تصفیه کننده ترکیبات BTEX و همچنین استفاده از لوازم حفاظت فردی، جهت بهبود شرایط پیشنهاد می شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.