مقاله مقایسه ی سبک دلبستگی مادران دارای کودکان با و بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه ی سبک دلبستگی مادران دارای کودکان با و بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ی سبک دلبستگی مادران دارای کودکان با و بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی سبک دلبستگی مادران دارای کودکان با و بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ی سبک دلبستگی مادران دارای کودکان با و بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال :

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: مادر به عنوان چهره‌ی دلبستگی اصلی، تاثیر غیر قابل انکاری در تحول رفتاری کودک دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه‌ی سبک‌های دلبستگی مادران کودکان دارای مشکلات رفتاری با کودکان بدون مشکلات رفتاری سنین ۱۲-۸ سال انجام شده است.
روش‌کار: نمونه‌ی این پژوهش علی-مقایسه‌ای شامل ۱۲۰ نفر از مادران دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی در سال ۹۲-۱۳۹۱در شهرستان نیشابور بودکه در مورد مادران کودکان عادی، از روش نمونه‌گیری تصادفی و در مورد مادران کودکان دارای مشکل رفتاری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده شد. ابزار این مطالعه شامل آزمون راتر کودکان و پرسش‌نامه‌ی سبک دلبستگی بزرگسالان بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی ۱۸ وآزمون‌های آماری تی گروه‌های مستقل و رگرسیون لجستیک تحلیل شدند.
یافته‌ها: بین سبک دلبستگی اضطرابی و ایمن در مادران کودکان بدون مشکل رفتاری و با مشکل رفتاری تفاوت معنی‌داری وجود دارد (به ترتیب ۰۰۰۱/۰=P، ۰۰۱/۰=P) اما بین سبک دلبستگی اجتنابی مادران کودکان با و بدون مشکل رفتاری تفاوت معنی‌داری دیده نشد (۱۳۸/۰=P). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک‌های دلبستگی اضطرابی و ایمن می‌توانند به عنوان پیش‌بینی‌کننده‌ی مشکلات رفتاری در کودکان محسوب شوند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های مطالعه‌ی حاضر با حمایت از نظریه‌ی دلبستگی، اهمیت تعامل مادر-کودک را نشان می‌دهد. دلبستگی ناایمن و ایمن مادران می‌تواند پیش‌بینی‌کننده‌ی مهمی برای ایجاد مشکلات رفتاری درکودکان آن‌ها باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.