مقاله مقایسه ی میزان اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه ی میزان اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ی میزان اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی میزان اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ی میزان اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان :

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی هیپنوتراپی شناختی‌رفتاری گروهی و درمان شناختی‌رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس نوجوانان انجام پذیرفت. روش‌کار: جامعه‌ی آماری این کارآزمایی بالینی شامل تمام نوجوانان پسر ساکن در مدارس شبانه‌روزی شهرستان تایباد در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. از ۲۵۰ نفر از نوجوانان ساکن در یک مرکز شبانه‌روزی‌، پرسش‌نامه‌ی عزت نفس کوپر-اسمیت به عمل آمد و با توجه به نمره‌ی عزت نفس پایین‌تر از ۲۳، ۳۰ نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمون و یک گروه شاهد جایگزین شدند. سپس گروه‌های آزمون به مدت ۲ ماه (در هر هفته یک جلسه‌ی ۲ ساعتی) تحت درمان هیپنوتراپی شناختی‌رفتاری و درمان شناختی‌رفتاری قرار گرفتند و گروه شاهد هیچ آموزشی دریافت نکرد. بعد از اتمام دوره جهت بررسی میزان تغییر در عزت نفس، مجددا آزمون مذکور به عنوان پس‌آزمون در همه‌ی افراد اجرا گردید. داده‌ها با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی ۱۹، آمار توصیفی، تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی بن‌فرونی تحلیل گردیدند. یافته‌ها: تحلیل آزمون کوواریانس نشان داد که نمرات عزت نفس در گروه‌های آزمون در مقایسه با شاهد افزایش معنی‌داری داشته است (۰۱/0P<) اما هیپنوتراپی شناختی‌رفتاری منجر به افزایش بیشتر، اما غیر معنی‌دار عزت نفس نسبت به درمان شناختی‌رفتاری گروهی شد. نتیجه‌گیری: هیپنوتراپی شناختی‌رفتاری و درمان شناختی‌رفتاری گروهیمی‌توانند عزت نفس نوجوانان را افزایش دهند اما بین این دو تفاوت معنی‌داری دیده نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.