مقاله ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و کودکان عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و کودکان عادی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و کودکان عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و کودکان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و کودکان عادی :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: ارزیابی عصب روانشناختی جامع علایم موجود در فرد را در نظر می گیرد که بر پایهی درک ساختار و عملکرد مغز است و باعث درک غنیتر از علایم و در نهایت، منجر به توصیههای درمانی موثرتر میشود. این پژوهش به منظور بررسی ویژگیهای عصب روانشناختی و تئوری ذهن و رابطهی این دو مولفه در کودکان بیشفعال همراه با نقص توجه و مقایسهی آنها با کودکان عادی صورت گرفت.روشکار: روش تحقیق این پژوهش، به روش علی مقایسهای است که به این منظور ۲۵ دانشآموز بیشفعال به روش نمونهگیری در دسترس و ۲۵ دانشآموز عادی به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و از آزمون عصب روانشناختی کانرز و آزمون نظریهی ذهن برای سنجش دو گروه استفاده شد.یافتهها: نتایج تجزیه و تحلیل آماری با استفاده تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) و تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون نشان دادکه بین دو گروه بیشفعال و عادی از نظر مولفههای نظریهی ذهن و ۳ تا زیرمقیاس آزمون عصب روانشناختی، مشکلات توجه (۰۰۱/۰=P) و کارکردهای اجرایی (۰۰۰۱/۰=P) و عملکرد تحصیلی خواندن (۰۲۷/۰=P) تفاوت وجود داشت یعنی کودکان بیشفعال از نظر این ۳ مولفه و از نظر نظریهی ذهن (۰۰۹/۰=P) پایینتر از کودکان عادی عمل کردند اما همبستگی بین ویژگیهای عصب روانشناختی و نظریهی ذهن در دو گروه بیشفعال و عادی ملاحظه نشد.نتیجهگیری: برای ارزیابی تشخیصی کودکان بیشفعال میتوان از آزمونهای عصبشناختی به عنوان مکمل آزمونهای رفتاری استفاده کرد و همچنین با توجه به نتایج این پژوهش، کودکان بیشفعال، نیازمند برنامههای توانبخشی در مورد عملکرد تحصیلی، مشکلات توجهی، عملکرد تحصیلی خواندن همچنین تئوری ذهن هستند بنابراین تمهیداتی در این زمینه باید صورت گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.