مقاله اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی :
تعداد صفحات :۲۷
پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتیبر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی انجام شد. این پژوهش با یک طرح شبه تجربی، با روش طرحهای تک آزمودنی A-B با گروه کنترل و دسته درون سریها انجام شد. از بین دانشآموزان پایه دوم تا پنجم مدارس شهر ری، با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای ۸ دانشآموز مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی انتخاب و بهصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه مداخله توان بخشی حسی – حرکتی با تاکید بر حس های عمقی و دهلیزی دریافت و به منظور بررسی تأثیر مداخلات از آزمون دیداری – فضایی آندره ری و آزمون تبحر حرکتی برونینکس- اُزرتسکی استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش، هم در سطح بین فردی و زوجهای همتا و هم بهصورت گروهی با استفاده از محاسبه درصد بهبودی و اندازه اثر صورت گرفت. تحلیلهای آماری نشان داد که آزمودنیهای گروه آزمایش، نسبت به خط پایه، در نمرهها تغییر و بهبودی نشان دادند. این یافتهها حاکی از این است که توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود نشانههای ناتوانی یادگیری غیرکلامی کودکان تأثیر دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.