مقاله مقایسهی نارساییهای مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانشآموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسهی نارساییهای مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانشآموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسهی نارساییهای مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانشآموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسهی نارساییهای مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانشآموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسهی نارساییهای مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانشآموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه :
تعداد صفحات :۲۴
پژوهش حاضر با هدف بررسی نارساییهای مرتبط با یادگیری خودراهبر در دانشآموزان دارای اختلال های یادگیری ویژه انجام گرفت. روش این پژوهش، علی- مقایسهای بود. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان دوره ابتدایی مبتلا به اختلال های یادگیری شهر اردبیل در سال ۱۳۹۳ تشکیل دادند. تعداد ۳۰ نفر از این جامعه به روش نمونهگیری تصادفی ساده و تعداد ۳۰ نفر نیز از بین دانشآموزان عادی به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای بهعنوان نمونه انتخاب و در این مطالعه شرکت کردند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر استفاده شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای تحلیل واریانس چند متغیره و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که تفاوت آماری معنیداری بین میانگین نمره های دو گروه در مولفههای خودمدریتی (۳۹/۲۲F=، ۰۰۱/0P<)، علاقه به یادگیری (۸۹/۲۱F=، ۰۰۱/0P<)، خودکنترلی (۹۷/۱۱F=، ۰۰۱/0P<) وجود دارد. نتیجه آزمون t مستقل نیز نشان داد که دو گروه در نمره کلی یادگیری خودراهبر نیز تفاوت معنیداری با هم دارند (۵۹/۴t=، ۰۰۱/0P<). این نتایج وجود نارساییهایی در یادگیری خودراهبر کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری در مقایسه با کودکان عادی را نشان میدهند. بنابراین آموزش اصول و راهبردهای یادگیری خودراهبر میتوان به تقویت مهارتهای یادگیری این کودکان و بهبود پیشرفت تحصیلی آنها کمک کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.