مقاله مقایسه‌ی نارسایی‌های مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانش‌آموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه‌ی نارسایی‌های مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانش‌آموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه‌ی نارسایی‌های مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانش‌آموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه‌ی نارسایی‌های مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانش‌آموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه‌ی نارسایی‌های مرتبط با یادگیری خود راهبر در دانش‌آموزان مبتلا و غیرمبتلا به اختلالات یادگیری ویژه :

تعداد صفحات :۲۴

پژوهش حاضر با هدف بررسی نارسایی­های مرتبط با یادگیری خودراهبر در دانش­آموزان دارای اختلال های یادگیری ویژه انجام گرفت. روش این پژوهش، علی- مقایسه­ای بود. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانش­آموزان دوره ابتدایی مبتلا به اختلال های یادگیری شهر اردبیل در سال ۱۳۹۳ تشکیل دادند. تعداد ۳۰ نفر از این جامعه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده و تعداد ۳۰ نفر نیز از بین دانش­آموزان عادی به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای به‌عنوان نمونه انتخاب و در این مطالعه شرکت کردند. برای جمع­آوری داده­ها از مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر استفاده شد. داده­­های جمع­آوری شده با استفاده از آزمون­های تحلیل واریانس چند متغیره و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که تفاوت آماری معنی­داری بین میانگین نمره های دو گروه در مولفه­های خودمدریتی (۳۹/۲۲F=، ۰۰۱/0P<)، علاقه به یادگیری (۸۹/۲۱F=، ۰۰۱/0P<)، خودکنترلی (۹۷/۱۱F=، ۰۰۱/0P<) وجود دارد. نتیجه آزمون t مستقل نیز نشان داد که دو گروه در نمره کلی یادگیری خودراهبر نیز تفاوت معنی­داری با هم دارند (۵۹/۴t=، ۰۰۱/0P<). این نتایج وجود نارسایی­هایی در یادگیری خودراهبر کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری در مقایسه با کودکان عادی را نشان می­دهند. بنابراین آموزش اصول و راهبردهای یادگیری خودراهبر می­توان به تقویت مهارت­های یادگیری این کودکان و بهبود پیشرفت تحصیلی آنها کمک کرد.‌

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.