مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامهریزیشناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامهریزیشناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامهریزیشناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامهریزیشناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامهریزیشناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن :
تعداد صفحات :۲۴
این مطالعه با هدف مقایسه نیمرخهای شناختی (حافظهکاری دیداری فضایی، حافظه کوتاه مدت و برنامهریزی شناختی) درکودکان دارای اختلال نوشتن و عادی انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسهای بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان پسر سنین۷ تا ۱۱سال دارای اختلال یادگیری خاص شهر اردبیل بودند که در مراکز اختلال یادگیری در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. از بین دانشآموزان۳۰ دانشآموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. گروه بهنجار نیز شامل۳۰ دانشآموز بهنجار بود که با توجه به سن، هوش، وضعیت اجتماعی اقتصادی مقطع تحصیلی و عدم سابقه اختلالهای روان شناختی از بین چند مدرسه به منظور مقایسه با این گروهها همتا و با روش تصادفی انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مقیاسهای دیداری- فضایی بنتون، مازهای پرتئوس، فراخنای حافظه کوتاه مدت روبه جلو و معکوس وکسلر جمعآوری و از طریق تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) تحلیل شدند. یافتههای این پژوهش نشان داد که دانشآموزان دارای اختلال نوشتن در حافظه دیداری فضایی، برنامهریزی شناختی و حافظه کوتاه مدت با دانشآموزان عادی تفاوت معناداری دارند و در این مولفهها به صورت معناداری پایئنتر از همتایان عادی خودبودند. بنابراین دانشآموزان دارای اختلال نوشتن عملکرد پائینتری نسبت به دانشآموزان عادی در مولفههای حافظهکاری دیداری فضایی، حافظه کوتاه مدت و برنامهریزی شناختی دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.