مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامه‌ریزی‌‌شناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامه‌ریزی‌‌شناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامه‌ریزی‌‌شناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامه‌ریزی‌‌شناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه توانایی دیداری فضایی، برنامه‌ریزی‌‌شناختی و حافظه کوتاه مدت در دانش آموزان با و بدون اختلال نوشتن :

تعداد صفحات :۲۴

این مطالعه با هدف مقایسه نیم‌رخ‌های شناختی (حافظه‌کاری دیداری فضایی، حافظه کوتاه مدت و برنامه‌ریزی شناختی) درکودکان دارای اختلال نوشتن و عادی انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسه­ای بود. جامعه آماری شامل دانش­آموزان پسر سنین۷ تا ۱۱سال دارای اختلال یادگیری خاص شهر اردبیل بودند که در مراکز اختلال یادگیری در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. از بین دانش­آموزان۳۰ دانش­آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. گروه بهنجار نیز شامل۳۰ دانش­آموز بهنجار بود که با توجه به سن، هوش، وضعیت اجتماعی اقتصادی مقطع تحصیلی و عدم سابقه اختلال­های روان شناختی از بین چند مدرسه به منظور مقایسه با این گروه­ها همتا و با روش تصادفی انتخاب شدند. داده­ها با استفاده از مقیاس­های دیداری- فضایی بنتون، مازهای پرتئوس، فراخنای حافظه کوتاه مدت روبه جلو و معکوس وکسلر جمع­آوری و از طریق تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) تحلیل شدند. یافته­های این پژوهش نشان داد که دانش­آموزان دارای اختلال نوشتن در حافظه دیداری فضایی، برنامه‌ریزی شناختی و حافظه کوتاه مدت با دانش­آموزان عادی تفاوت معناداری دارند و در این مولفه­ها به صورت معناداری پایئن­تر از همتایان عادی خودبودند. بنابراین دانش­آموزان دارای اختلال نوشتن عملکرد پائین­تری نسبت به دانش­آموزان عادی در مولفه­های حافظه‌کاری دیداری فضایی، حافظه کوتاه مدت و برنامه‌ریزی شناختی دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.