مقاله اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص :
تعداد صفحات :۲۷
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش خود آموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود. این پژوهش آزمایشی و از نوع پیش آزمون وپس آزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری، متشکل از کلیّهی دانشآموزان سال دوم و سوم مقطع راهنمایی بودند که با تشخیص اختلال یادگیری خاص در سالتحصیلی ۹۳-۹۲، در مرکز آموزش و توانبخش مشکلهای ویژهی یادگیری شهر اردبیل مشغول دریافت مداخلههای لازم بودند. نمونهی پژوهش شامل ۴۰ دانشآموز مبتلا به اختلال یادگیری خاص شهر اردبیل بودند که بهصورت تصادفی ساده از این مرکزها انتخاب و به صورت کامل تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (۲۰ نفر برای هر گروه) گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس پردازش هیجانی باکر و همکاران و پرسشنامهی مهارت اجتماعی ماتسون استفاده شد. در فرآیند اجرا، گروه آزمایش به مدت ۸ جلسهیک و نیم ساعته تحت آموزش خود آموزی کلامی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکردند. نتایج تحلیل کوواریانس(MANCOVA) نشان داد که برنامهی آموزشی خودآموزی کلامی بر پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی تأثیر دارد؛ به این صورت که منجر به بهبود پردازش هیجانی(افزایش هیجان مثبت و کاهش هیجان منفی) و افزایش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص میشود (۰۰۱/۰>P). این نتایج اشارههای مهمی در زمینهی آسیب شناسی و درمان این اختلال دارد، به طوری که این برنامهی آموزشی میتواند به عنوان یک روش مداخلهای در مدارس و مراکز درمانی، قابل استفاده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.