مقاله بررسی شیوع اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی شیوع اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی شیوع اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی شیوع اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی شیوع اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی :
تعداد صفحات :۲۸
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی اغلب به تنهایی آشکار نمیشود، بلکه با بسیاری از اختلالهای دیگر همبودی دارد. تشخیص افتراقی بین اختلالهای همبود و سایر وضعیتهایی که شبیه اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی هستند، از جمله مشکلات مطالعات همهگیرشناسی است. هدف این پژوهش بررسی میزان شیوع اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و همبودی آن با اختلال یادگیری در دانشآموزان دبستانی شهر همدان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی ـ پیمایشی بود. از میان دانشآموزان ۱۲-۷ ساله دبستانی ۱۹۳۸ نفر دانشآموز شامل ۹۸۸ پسر (۹۸/۵۰ درصد) و ۹۵۰ دختر(۰۲/۴۹ درصد) با روش نمونهگیری خوشهای ـ تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از فهرست نشانه مرضی کودک فرم والدین و معلمان، آزمون ترسیم ساعت، آزمون ایران کی- مت، آزمون تشخیص خواندن استفاده شد. سرانجام براساس ملاکهای چاپ چهارم راهنمای تشخیصی انجمن روانپزشکی آمریکا با کودکان، مصاحبه بالینی به عمل آمد. دادهها با استفاده از آزمون t، ضریب همبستگی و مجذور خی تحلیل شد. نتایج نشان داد که میزان شیوع کلی اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی ۶۲/۸ درصد، در پسرها ۵۵/۱۲ درصد و در دخترها ۵۳/۴ درصد بود. شیوع اختلال یادگیری در کل گروه نمونه ۷ درصد بود و ۸۸ دانشآموز(۵۴/۴ درصد) دارای هر دو اختلال بودند. شیوع اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، همچنین میزان همبودی این دو اختلال در پسرها حدود ۳ برابر بیشتر از دخترها بود. تشخیص افتراقی و ارائهی خدمات روانشناختی و مشاوره زود هنگام برای این اختلالها ضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.