مقاله نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی :

تعداد صفحات :۲۴

هدف مطالعه، بررسی نقش کمال­گرایی و هوش هیجانی در پیش­بینی فرسودگی تحصیلی دانش­آموزان دبیرستانی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه­ی دانش­آموزان دبیرستانی بودند که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳- ۱۳۹۲، در مدارس شهر نمین مشغول تحصیل بودند. از بین این جامعه، نمونه­ای به حجم ۱۷۵ نفر (۱۱۲ پسر و ۶۳ دختر)، با روش نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شده و داده­های مورد نیاز با استفاده از مقیاس چندگانه کمال­گرایی فراست، پرسشنامه­ی هوش هیجانی شرینگ و پرسشنامه­ی فرسودگی تحصیلی جمع­آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که فرسودگی تحصیلی با مؤلفه­های نگرانی از اشتباهات، انتظارات والدین، تردید در مورد اعمال و نیز نمره­ی کل کمال­گرایی رابطه­ی مثبت (۰۵/۰>p) و با انتقادات والدین رابطه­ی منفی (۰۱/۰>p) دارد. بین فرسودگی تحصیلی و مؤلفه­های خودکنترلی، هشیاری اجتماعی، مهارت اجتماعی و نیز نمره­ی کل هوش هیجانی نیز رابطه­ی منفی وجود دارد (۰۵/۰>p). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که کمال­گرایی و هوش هیجانی با تبیین ۱۴ درصد از واریانس نمره کل فرسودگی تحصیلی و ۲۰ تا ۲۷ درصد از واریانس خرده مقیاس­های فرسودگی تحصیلی، قابلیت پیش­بینی متغیر ملاک را دارد (۰۱/۰>p). این یافته­ها ضرورت توجه جدی برنامه­ریزان، مشاوران و مسئولین امر را به موضوع فرسودگی تحصیلی دانش­آموزان نشان داده و تلویحاتی را برای استفاده از مداخلات مربوط به کمال­گرایی و هوش هیجانی جهت پیشگیری از پیامدهای منفی فرسودگی تحصیلی به دنبال دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.