مقاله دین و دینداری در اندیشه شهید مطهری(ره)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله دین و دینداری در اندیشه شهید مطهری(ره) دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دین و دینداری در اندیشه شهید مطهری(ره) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دین و دینداری در اندیشه شهید مطهری(ره)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دین و دینداری در اندیشه شهید مطهری(ره) :
تعداد صفحات :۳۲
بحث دین از دیرباز مورد توجه نحلههای فکری گوناگون بوده و هرکدام بهگونهای آن را مورد توجه قرار داده و به چالش کشیدهاند؛ با همه این برخوردها همواره دین و نمودهای آن، در همه جوامع، از ابتدایی گرفته تا پیشرفته، به شیوههای مختلفی به حیات خود ادامه داده و امکان حذف آن از صحنه زندگی اجتماعی بشر وجود نداشته است. این فراز و فرود دین حاکی از این است که نیاز بشر به دین اصیل و فارغ از قراردادهای اجتماعی و اعتباری است. شهید مطهری با طرح ادعاهای تعدادی از اندیشمندان در خصوص منشأ دین و پاسخ به آنها، نظریه فطرت را مطرح میکند، و بر همین اساس رویگردانی افراد و حتی برخی از جوامع را از دین، منطبق بر ندای فطرت میداند که در طول تاریخ کسانی به نام دین، برخلاف فطرت انسانها رفتار کردهاند و درواقع عدم اعتقاد به آموزههای دینی متأثر از رفتارهای فطرتگریز انسانها بوده و نه برخاسته از احساس بینیازی بشر به دین. از مجموع آثار ایشان درباره دین و دینداری میتوان معیارهایی را برای کمال دینداری افراد در جامعه بیان کرد که اهم آنها عبارتاند از: ۱. توأمان دانستن دنیا و آخرت؛ به گونهای که التزام به دین و هنجارهای دینی مستلزم رویگردانی از دنیا نشود؛ درواقع هیچ ناسازگاری میان آخرتگرایی و علاقه به دنیا، وجود ندارد و دلبستگی به دنیا و امور مادی است که مورد مذمت واقع شده. ۲. قائل بودن به آمیختگی علم و دین؛ یعنی دیندار واقعی کسی است که علم و دین را همانند دو بالی بداند که او را به سوی کمال مطلق که همانا خداوند است رهنمون میسازد و نه اینکه میان آن دو تعارضی تصور نماید؛ ۳. ملازمت دینداری با مسؤلیت اجتماعی؛ به اینکه انفکاک میان دین و احساس مسئولیت اجتماعی ناممکن است و دینِ منهای پذیرش مسئولیت در قبال خداوند و مخلوقات او، دینِ منهای دین است. ۴. توجه به انسانها از مسیر توجه به خداوند؛ درواقع انسان موحد عمل خالصانهاش را برای خداوند از طریق خدمت به بندگان او محقق میبیند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.