مقاله آزمون نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک کودکان از والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله آزمون نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک کودکان از والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آزمون نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک کودکان از والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آزمون نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک کودکان از والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آزمون نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک کودکان از والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۵

هدف از پژوهش حاضر تبیین واسطه‌گری باورهای اسنادی برای ادراک از والدین و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بود. در این راستا مدلی سلسله مراتبی ارائه شد که در آن ادراک کودک از والدین به عنوان متغیر برون‌زاد، باورهای اسنادی به عنوان متغیر واسطه‌ای و پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر درون‌زاد در نظر گرفته شدند. مفروضه اصلی مدل وجود نقش واسطه‌گری باورهای اسنادی در رابطه متغیر بروزن‌زاد و درون‌زاد مدل بود. نمونه‌ی پژوهش حاضر۲۵۶دانش‌آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی در پایه پنجم بودند که به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای از آموزش و پرورش شهر شیراز انتخاب شدند. به منظور بررسی باورهای اسنادی از پرسشنامه‌ی ادراک کنترل دانش‌آموز و برای تعیین ادراک کودک از والدین از مقیاس ادراک از والدین و برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از معدل تحصیلی دانش‌آموزان استفاده شد. روایی و پایایی ابزارهای مورد نظر احراز گردید. یافته‌های حاصل از تجزیه وتحلیل رگرسیون چند‌گانه به شیوه‌ی هم‌زمان نشان داد که تأیید خوداستقلالی توسط مادر هم به صورت مستقیم و هم با واسطه‌گری باور ظرفیتی تلاش پیش‌بینی‌کننده مثبت و معنادار پیشرفت تحصیلی می‌باشد. رفتارمراقبه‌ای مادر پیش‌بینی کننده‌ی منفی باور راهبردی شانس بود و رفتارمراقبه‌ای پدر پیش‌بینی‌کننده‌ی مثبت باور راهبردی توانایی بود. همچنین نتایج نشان داد که باور راهبردی شانس به‌صورت منفی و معنادار و باور ظرفیتی تلاش به صورت مثبت و معنادار پیش‌بینی‌کننده‌ی پیشرفت تحصیلی بودند. یافته‌های این پژوهش نشانگر تأیید مدل مورد آزمون بود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.