مقاله کفایت روانسنجی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله کفایت روانسنجی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله کفایت روانسنجی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کفایت روانسنجی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله کفایت روانسنجی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری :
تعداد صفحات :۲۵
هدف از این پژوهش، بررسی روایی و پایایی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری بود. بدین منظور، یک گروه نمونه ۲۱۳ نفری (۱۰۷ پسر و ۱۰۶دختر) از بین دانشآموزان دبیرستانی به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. این آزمودنیها به مقیاس محیط یادگیری با جهتگیری فراشناختی و پرسشنامه آگاهی فراشناختی پاسخ دادند. جهت برآورد روایی از روشهای تحلیل عوامل و روایی همگرا استفاده گردید. نتیجه تحلیل عامل با روش محورهای اصلی و چرخش متعامد از نوع واریماکس بیانگر وجود ۶ عامل با نامهای تعامل درون کلاسی، کنترل توزیع شده، مطالبات فراشناختی، حمایت عاطفی، اظهارنظر دانشآموز و حمایت و تشویق معلم بود که۵۳/۶۸ درصد از واریانس کل را تبیین میکردند. همبستگی مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری با پرسشنامه آگاهی فراشناختی و هریک از زیر مقیاسهای مقیاس جهتگیری فراشناختی محیط یادگیری با کل مقیاس بین ۳۱/۰ تا۹۳/۰ دامنه داشتهاست (۰۰۱/0p<) که مؤید روایی همگرای مطلوب این مقیاس میباشد. به منظور بررسی اعتبار مقیاس از روشهای بازآزمایی، آلفای کرونباخ استفاده گردید. دامنه ضرایب بازآزمایی با فاصله زمانی دو هفته بین ۶۴/۰ و ۸۸/۰ (۰۰۱/0p<) و دامنه ضرایب آلفای کرونباخ بین۶۰/۰ تا ۹۴/۰ بود. نتیجه این که مقیاس محیط یادگیری با جهتگیری فراشناختی از روایی و اعتبار مطلوبی برخوردار است و میتواند در موقعیتهای آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.