مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان :

تعداد صفحات :۴۲

هدف اصلی این پژوهش مقاله بررسی علل گرایش کم دانش‌آموزان دختر مستعد به رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان‌های شهر سمنان بود که به روش توصیفی پیمایشی انجام شد. در این راستا کلیه‌ی دانش‌آموزان دختر در حال تحصیل در سال دوم دبیرستان، در سه رشته‌ی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی شهر سمنان در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ که در سال اول دبیرستان معدل کل آنها بالای ۱۷ بوده است به عنوان جامعه‌ی آماری در نظر گرفته شد و از بین ۲۳۰ دانش آموز مستعد در حال تحصیل در این مدارس جمعیتی بالغ بر ۱۹۳ نفر حجم نمونه این پژوهش را تشکیل دادند که به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و با استفاده از جدول «کرجسی مورگان» از جامعه‌ی آماری انتخاب شدند. در این پژوهش از دو پرسشنامه رغبت‌سنج شغلی «جان‌ هالند» و محقق ساخته برای اندازه‌گیری اطلاعات به‌کار گرفته شده بود که روایی پرسشنامه‌های پژوهش از طریق تأیید صاحب نظران و پایایی پرسشنامه محقق ساخته از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد و پایایی ۷۵/۰ برای آن به‌دست آمد. همچنین آزمون‌های آماری تحلیل واریانس‌، آزمون t ‌، آزمون کای دو وآزمون دانکن برای تجزیه و تحلیل یافته‌ها مورد استفاده قرار گرفت و نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که: تیپ شخصیتی، بی‌علاقگی، وضعیت والدین (علاقه، تحصیلات و درآمد )، بی‌اطلاعی از وضعیت بازار کار و ارزیابی دانش‌آموزان از منزلت اجتماعی علوم انسانی، در انتخاب رشته‌ی تحصیلی دانش‌آموزان در دبیرستان مؤثر و در نهایت در گرایش آنها به رشته‌ی علوم انسانی اثر گذار بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.