مقاله مدیریت یکپارچه ی گردشگری، راهبردی برای توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مدیریت یکپارچه ی گردشگری، راهبردی برای توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدیریت یکپارچه ی گردشگری، راهبردی برای توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدیریت یکپارچه ی گردشگری، راهبردی برای توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدیریت یکپارچه ی گردشگری، راهبردی برای توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی :

تعداد صفحات :۲۱

گردشگری یک نظام پیچیده‌ای است که رقابت در عرصه­ی آن بدون انجام تمهیدات لازم و بدون درک نیازها و اقتضائات آن غیرممکن است. بنابراین، کارآمد کردن هرچه بیشتر توسعه گردشگری و ارتقاء پیامدهای مثبت آن، نیازمند مدیریت یکپارچه­ی آن می‌باشد. این پژوهش بر آن است تا با استفاده از روش‌های توصیفی- تحلیلی و بهره‌گیری از پرسشنامه و تحلیل‌های آماری به ارزیابی نقش مدیریت یکپارچه گردشگری، به عنوان راهبرد توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی بپردازد. پژوهش حاضر از نظر ماهیت توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی (۱۳۰ نفر) می‌باشد که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی، مجموعاً ۱۰۰ نفر به عنوان نمونه تعیین و انتخاب گردیده است. در تجزیه و تحلیل اطلاعات، از شیوه‌های آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی جهت آزمون فرضیات پژوهش، از آزمون کای اسکوار (خی دو) استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که میان مدیریت یکپارچه گردشگری و توسعه منطقه‌ای در استان آذربایجان غربی و مؤلفه‌های مورد بررسی ارتباط معنا‌داری وجود دارد. بر اساس نتایج آزمون کای اسکوار، مؤلفه‌های‌ تقویت سازمانی و ظرفیت‌‌سازی و مشارکت ذی‌نفعان، با مدیریت یکپارچه گردشگری رابطه معناداری دارند. در ضمن نتایج آزمون مدل ارائه شده برای متغیرها در محیط نرم­افزار Amos22 نشان می‌دهد که مدل ارائه شده برای روابط متغیرها، ۷۶ درصد از واریانس متغیر وابسته پژوهش (توسعه منطقه‌ای) را پیش­بینی می‌کند. برای توسعه منطقه‌ای در راستای گردشگری، تقویت سازمانی و ظرفیت سازی و ارتباطات و مشارکت تمامی ذی‌نفعان، به عنوان راهبردی اساسی مطرح است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.