مقاله بررسی رابطه سرشت و منش و سیستم‌های مغزی رفتاری با نشانه‌های سلوک در دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی رابطه سرشت و منش و سیستم‌های مغزی رفتاری با نشانه‌های سلوک در دانش آموزان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه سرشت و منش و سیستم‌های مغزی رفتاری با نشانه‌های سلوک در دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه سرشت و منش و سیستم‌های مغزی رفتاری با نشانه‌های سلوک در دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه سرشت و منش و سیستم‌های مغزی رفتاری با نشانه‌های سلوک در دانش آموزان :

تعداد صفحات :۲۷

الگوهای پرخاشگرانه‌ی رفتار جزو شایع‌ترین دلایل ارجاع کودکان و نوجوانان برای مداخلات روانشناسی و روانپزشکی می‌باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش با نشانه‌های سلوک در دانش-آموزان است. روش این پژوهش از نوع همبستگی بود و نمونه پژوهش شامل‌۴۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی بودکه به صورت نمونه-گیری تصادفی خوشه‌ای در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ در دبیرستان‌های شهر اردبیل انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های اختلال سلوک فرم معلمان (شهریوری و همکاران، ۱۳۸۹)، سیستم‌های مغزی رفتاری (کارور و وایت، ۱۹۹۴) و سرشت و منش (کلونینجر و شوارکیک، ۱۹۹۴) استفاده شد. داده‌های گرد‌آوری شده با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرارگرفت. نتایج این تحقیق نشان داد از مولفه‌های BASبین سایق با پرخاشگری (۰۱/۰>P، ۲۸/۰ r= )، جست و جوی سرگرمی با پرخاشگری (۰۵/۰>P، ۱۹/۰ r=)، و بی‌مسئولیتی (۰۱/۰>P، ۲۸/۰ r= )، همبستگی مثبت معنی‌داری وجود دارد. اما بین BIS با پرخاشگری (۰۱/۰>P، ۳۱/۰ r= – )، خرابکاری (۰۵/۰>P، ۲۸/۰ r= – )، و بی‌مسئولیتی (۰۱/۰>P، ۳۴/۰ r= – )، همبستگی منفی معنی‌داری وجود دارد. همچنین در بین مولفه‌های سرشت و منش نوجویی با نشانه‌های سلوک همبستگی مثبت و آسیب پرهیزی و همکاری با نشانه‌های سلوک همبستگی منفی نشان دادند. نتایج رگرسیون نشان داد که نوجویی، آسیب‌پرهیزی، پاداش وابستگی و سیستم بازداری رفتاری می‌توانند نشانه‌های سلوک را پیش‌بینی کنند. به نظر می رسد هرچه نوجویی در افراد بالاتر باشد و سیستم فعال ساز رفتاری بیشتر فعال باشد احتمال انجام رفتارهای سلوک بیشتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.