مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با اضطراب امتحان در دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با اضطراب امتحان در دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با اضطراب امتحان در دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با اضطراب امتحان در دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با اضطراب امتحان در دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند :
تعداد صفحات :۲۹
چکیده اضطراب امتحان، نوعی اضطراب وابسته به موقعیت است که میتواند موجب افت چشمگیر توانایی افراد در موقعیت سنجش یا امتحان گردد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و منبع کنترل بر اضطراب امتحان دانشآموزان دوم و سوم دبیرستانی در شهر بیرجند انجام شد. روش تحقیق این پژوهش، از نوع همبستگی بوده و آزمودنیهای این پژوهش شامل ۳۱۴ دانشآموز پسر و دختر (۱۳۴پسر و۱۸۰ دختر) در پایههای دوم و سوم دبیرستانهای شهر بیرجند در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ بودند که از طریق نمونهگیری خوشهای مرحلهای انتخاب شدند. در جمعآوری دادههای پژوهش، از مقیاس اضطراب امتحان ساراسون، مقیاس منبع کنترل راتر و مقیاس شخصیت آیزنک استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون کای دو، تحلیل مسیر و رگرسیون استفاده گردید. براساس یافتههای پژوهش، بین اضطراب امتحان و برونگرایی، رابطه منفی و معنادار (r = – 0/14 وp= 0/01 ) و بین اضطراب امتحان با روان آزردهگرایی (r = 0/37 و p<0/001) و روان گسستهگرایی(r=0/13 وp=0/02)، رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. منبع کنترل و اضطراب امتحان نیز رابطه مثبت و معنادار داشتند (r=0/20 وp<0/001). چنین بهنظر میرسد که دانشآموزان برونگرا، روانآزردهگرا و دارای منبع کنترل بیرونی، اضطراب امتحان بیشتری را تجربه میکنند و علت شکستهای خود را به عوامل درونی، همچون ناتوانی و کم استعدادی استناد میدهند. واژههای کلیدی: اضطراب امتحان، شخصیت، منبع کنترل، درونگرایی – برونگرایی، روانآزردهگرایی، روانگسستهگرایی.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.