مقاله تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس راهنمایی شبانه روزی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس راهنمایی شبانه روزی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰ دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس راهنمایی شبانه روزی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس راهنمایی شبانه روزی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس راهنمایی شبانه روزی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰ :
تعداد صفحات :۲۹
تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان پسر مدارس راهنمایی شبانهروزی شهرستان بوکان سید عدنان حسینی*، حسین سلیمی** و دکتر علی عیسی زادگان*** چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان راهنمایی پسر مدارس شبانهروزی بود که درسالتحصیلی ۹۱-۹۰ در شهرستان بوکان، مشغول به تحصیل بودند. بدین منظور ۳۲ نفر انتخاب و بهعنوان نمونه منظور گردیدند. روش تحقیق دراین مطالعه، از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود و از مقیاس خودناتوانسازی به عنوان ابزار پژوهش استفاده گردید. روش مداخله، براساس الگویی بود که لوپز و اسنایدر درسال (۲۰۰۳) ارائه نمودند. این برنامه طی ۸ جلسه۹۰ دقیقهای و در مدت ۸ هفته متوالی به دانشآموزان ارائه گردید. بدین منظور نمونه تحقیق به صورت تصادفی در ۲ گروه ۱۶ نفری (یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه) گمارده شدند. گروه آزمایشی، تحت آموزش شناختی ارتقاء امید قرار گرفت، درحالیکه گروه گواه در معرض هیچ مداخلهای قرارنگرفتند. دادههای بهدست آمده با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحرافمعیار) و آمار استنباطی (آزمون کوواریانس) بوسیل نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس و در سطح ۰۵/۰> pبرای گروه وابسته بهمنظور تعیین اثر بخشی آموزش شناختی ارتقاء امید، نشان داد که این کاربندی توانسته است بهعنوان مداخلهای مؤثر موجب بهبود وضعیت انگیزشی دانشآموزان شده و در ضمن کاهش خودناتوانسازی تحصیلی، سطح امید آنان را نیز بهبود بخشد. با توجه به یافته حاضر، پیشنهاد میشود برنامه آموزششناختی ارتقاء امید، به عنوان بخشی از برنامههای آموزش ضمن خدمت مشاورین مدارس قرار گیرد. واژههای کلیدی: آموزش شناختی امید، خودناتوانسازی تحصیلی، مدارس شبانهروزی. * دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تبریز و مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان سنندج adnan1671@gmail.comEmail: ** دانشجوی دکتری دانشگاه لرستان و مدرس مدعو دانشگاه پیام نور بوکان *** دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.