مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی :
تعداد صفحات :۲۹
یکی از مشکلات عمده در سیستمهای آموزشی، مشروط شدن دانشجویان در طول تحصیل است. با توجه به اهمیت شناسایی عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، این مطالعه با هدف مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان انجام گرفت. بهمنظور بررسی این هدف، ۲۶۸ دانشجو شامل ۵۹ نفر از دانشجویان مشروط (۳۹ پسر و ۲۰ دختر) و ۲۰۹ نفر از دانشجویان عادی (۱۲۹ پسر و ۸۰ دختر) مورد مطالعه قرار گرفت. اطلاعات با استفاده از دو پرسشنامه مشتمل بر پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) جمعآوری شد. اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از روش آمار توصیفی و آزمون تی گروههای مستقل تحلیل شد. یافتهها نشان داد که بین دو گروه دانشجویان عادی و مشروط بهلحاظ استفاده از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری، تفاوت معنیداری وجود دارد؛ بدین معنی که دانشجویان عادی نسبت به دانشجویان مشروط بیشتر از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری استفاده میکنند. افزون بر این، نتایج مطالعه نشان داد که بین دختران و پسران در استفاده از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری، تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین، مقایسه دانشجویان عادی و مشروط در مؤلفههای باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان) بیانگر تفاوت دو گروه در این مؤلفهها بود؛ اما تفاوت جنسیتی در مؤلفههای باورهای انگیزشی مشاهده نشد.یکی از مشکلات عمده در سیستمهای آموزشی، مشروط شدن دانشجویان در طول تحصیل است. با توجه به اهمیت شناسایی عوامل موثر بر افت تحصیلی، این مطالعه با هدف مقاله مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان مشروط و عادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان انجام گرفت. به منظور بررسی این هدف، ۲۶۸ دانشجو شامل، ۵۹ نفر از دانشجویان مشروط (۳۹ پسر و ۲۰ دختر ) و ۲۰۹ نفر از دانشجویان عادی (۱۲۹ پسر و ۸۰ دختر ) مورد مطالعه قرار گرفت. اطلاعات با استفاده از دو پرسشنامه مشتمل بر پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) جمعآوری گردید. اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از روش آمار توصیفی و آزمون تی گروههای مستقل تحلیل گردید. یافتهها نشان داد که بین دو گروه دانشجویان عادی و مشروط به لحاظ استفاده از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری تفاوت معنیداری وجود دارد. بدین معنی که دانشجویان عادی نسبت به دانشجویان مشروط بیشتر از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری استفاده میکنند. افزون بر این، نتایج مطالعه نشان داد که بین دختران و پسران در استفاده از راهبردهای خودتنظیمی یادگیری تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین مقایسه دانشجویان عادی و مشروط در مولفههای باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان) بیانگر تفاوت دو گروه در این مولفهها بود. اما تفاوت جنسیتی در مولفههای باورهای انگیزشی مشاهده نگردید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.