مقاله پژوهشی در نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در ایران و هند (با تکیه بر مطالعات سنگ نگارهها و گچ بریهای دوره ی ساسانی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پژوهشی در نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در ایران و هند (با تکیه بر مطالعات سنگ نگارهها و گچ بریهای دوره ی ساسانی) دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پژوهشی در نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در ایران و هند (با تکیه بر مطالعات سنگ نگارهها و گچ بریهای دوره ی ساسانی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پژوهشی در نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در ایران و هند (با تکیه بر مطالعات سنگ نگارهها و گچ بریهای دوره ی ساسانی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پژوهشی در نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در ایران و هند (با تکیه بر مطالعات سنگ نگارهها و گچ بریهای دوره ی ساسانی) :
تعداد صفحات :۳۸
چکیده ایران و هند دارای مشترکات فرهنگی ـ هنری بسیاری میباشند؛ این اشتراکات را میتوان نتیجه ارتباط گسترده و همزیستی تاریخی این دو تمدن بزرگ دانست. در این پژوهش سعی برآن است با تکیه بر نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری موجود در سنگنگارهها و گچ بریهای دورهی ساسانی و مقایسهی آنها با نقوش نمادین موجود در هنر هند، نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری مشترک در این دو تمدن بررسی و ارزیابی شود. نتایج حاصل از این پژوهش که بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی و بر اساس ماهیت از نوع تحقیقات تاریخی به شمار میرود آشکارا نشان میدهد: در غالب مفاهیم و بازنماییها در هر دو تمدن، یک هدف مشترک دنبال میشود و آن مبارزه در مقابل نیروهای شیطانی و اهریمنی است. نقوش و نشانهای نمادین و اساطیری بکار رفته در ایران و هند را میتوان در ارتباطی تنگاتنگ با اعتقاد و مذهب آن روزگار دانست که تعدادی از آنها همانند گراز و شیر در کالبد خدایان و ایزدان تجلی یافتهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.