مقاله بررسی و شناسایی توان‌ها و محدودیت‌های توسع? صنعت گردشگری در نواحی مورد شناسی: روستای میمند کرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی و شناسایی توان‌ها و محدودیت‌های توسع? صنعت گردشگری در نواحی مورد شناسی: روستای میمند کرمان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و شناسایی توان‌ها و محدودیت‌های توسع? صنعت گردشگری در نواحی مورد شناسی: روستای میمند کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و شناسایی توان‌ها و محدودیت‌های توسع? صنعت گردشگری در نواحی مورد شناسی: روستای میمند کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و شناسایی توان‌ها و محدودیت‌های توسع? صنعت گردشگری در نواحی مورد شناسی: روستای میمند کرمان :

تعداد صفحات :۲۹

ظهور گردشگری به‌عنوان یک نیاز و تبدیل‌شدن آن به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت خدماتی دنیا و تخصصی شدنش، این فرصت را فراهم کرده تا هر مقصدی جهت بهره جستن از منابع حاصل از گردشگری امیدوار باشد. هدف از این پژوهش، بررسی قابلیت‌های گردشگری روستای میمند و ارائه راهکارهای استراتژیک در زمین گردشگری است. پژوهش حاضر، از نوع کاربردی و روش مطالعه، ترکیبی از روش‌های توصیفی- تحلیلی است. جامع آماری پژوهش، شامل دو گروه گردشگران و کارشناسان گردشگری بودند که بر اساس فرمول کوکران، از میان ۷۵۰ نفر گردشگر سال ۱۳۹۲ و ۳۵ نفر کارشناس گردشگری -به‌صورت تمام شمار- ۱۵۰ نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. مقدار آلفای کرون‌باخ برای قابلیت اعتماد گروه گردشگران، ۰.۷۳ و برای گروه کارشناسان، ۰.۸۴ محاسبه گردید. برای تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات، از روش آماری تحلیل عاملی در محیط نرم‌افزاری SPSS، مدل SWOT و نرم‌افزارEXCEL استفاده ‌شده است. نتایج روش تحلیل عاملی نتایج نشان داد که، عوامل خدمات زیربنایی با ۱۴.۶۸۲ درصد، عوامل فرهنگی با ۹.۹۳۴ درصد، عوامل خدمات پذیرایی با ۷.۰۸۷ درصد، خدمات سرویس بهداشتی با ۵.۲۵۴ درصد، عوامل اقتصادی با ۴.۷۵۷ درصدو امکانات رفاهی با ۴.۵۰۱ درصد تبیین، می‌توانند در جذب گردشگر نقش زیادی داشته باشند. همچنین، نتایج روش SWOT نشان داد که نتایجبه‌دست‌آمدهبیان کننداینواقعیت استکه روستای میمند،علیرغمبرخورداریازقوّت‌هاوفرصت‌ها،ازجمله:موقعیتجغرافیایی، تنوعمنابعوجاذبه‌هایطبیعی،تاریخی و فرهنگیگرفتارضعف‌هاو تهدیدهایمختلفیهمچون کمبودزیرساخت‌هایگردشگری وعدمتبلیغاتمناسباست. اینپژوهشدرپیآناستکهبا ارائهراهبردهایی،بهتوسعصنعتگردشگریاینروستاکمککند. در بین استراتژی‌ها، نقاط قوّت با امتیاز ۳.۲۲۲ در رتب اول و همچنین ضعف‌ها با امتیاز ۲.۹۸۹، فرصت‌ها با امتیاز ۲.۸۶۴ و تهدیدها با امتیاز ۲.۷۸۵ رتبه‌های بعد را به خود اختصاص دادند. با توجه به نتایج جدول‌های ۴، ۵ و ۱۲ فرضی تحقیق مورد تأیید قرار می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که در روستای میمند عوامل داخلی می‌توانند نقش مؤثرتری در توسع گردشگری نسبت به عوامل خارجی ایفا کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.