مقاله اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشجویان دختر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشجویان دختر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشجویان دختر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشجویان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشجویان دختر :

تعداد صفحات :۲۴

این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش شناختی-رفتاری گروهی به شیوه الیس بر کاهش باورهای محدودکننده­ی انتخاب همسر در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد انجام شد. ۵۰۰ دانشجو از بین دانشجویان به روش تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شدند و مقیاس باورهای محدودکننده­ی انتخاب همسر (CBMS) را تکمیل نمودند. از این تعداد ۳۰ دانشجو که نمره­ی آن­ها در این مقیاس ۵/۱ انحراف معیار بالاتر از میانگین و فاقد سابقه­ی بیماری روانی بودند، به روش انتساب تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و کنترل واگذار شدند. پرسشنامه باورهای محدودکننده انتخاب همسر به عنوان پیش آزمون در مورد هر دو گروه اجرا شد. به گروه آزمایش ۸ جلسه آموزش شناختی-رفتاری گروهی به مدت ۹۰ دقیقه، دوبار در هفته ارائه شد. دو هفته بعد از آخرین جلسه آموزشی از هر دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که آموزش شناختی-رفتاری، باعث کاهش چهار تا از شش باور محدود­کننده­ی انتخاب همسر «هم خوابی»، «یکی و تنها یکی»، «متضادها یکدیگر را کامل می‌کنند» و «آرمان گرایی» در دانشجویان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است و این آموزش تأثیری در باورهای «اطمینان کامل» و «آسانی تلاش» نداشته است.بر اساس یافته­های این پژوهش می­توان نتیجه گرفت که آموزش شناختی-رفتاری به شیوه‌ی الیس می­تواند تاحدودی قید و بندها و باورهای غیرمنطقی انتخاب همسر را کاهش دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.