مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر شکاف برآبشستگی بستر در سری صفحات مثلثی متصل به ساحل در خم ۹۰ درجه ملایم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر شکاف برآبشستگی بستر در سری صفحات مثلثی متصل به ساحل در خم ۹۰ درجه ملایم دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر شکاف برآبشستگی بستر در سری صفحات مثلثی متصل به ساحل در خم ۹۰ درجه ملایم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر شکاف برآبشستگی بستر در سری صفحات مثلثی متصل به ساحل در خم ۹۰ درجه ملایم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر شکاف برآبشستگی بستر در سری صفحات مثلثی متصل به ساحل در خم ۹۰ درجه ملایم :
تعداد صفحات :۲۱
صفحات مثلثی متصل به ساحل، روشی جدید برای کنترل فرسایش وکمک به حفظ سواحل در رودخانههای پیچانرودی هستند. این سازهها در معرض فرسایش ناشی از تمرکز جریان در قسمت دماغه خود میباشند. به همین دلیل باید با روشهایی مانع از تخریب این سازه و صدمههای مالی و جانی جبرانناپذیرشد. یکی از این روشها استفاده از شکاف است. در تحقیق حاضر ابتدا از سری صفحات مثلثیکه یک شکاف مستطیلی بهموازات وتر، با سطح بازشدگی ۱۰ درصد مساحت کل صفحه و با نسبت ۴=a/b(a و b به ترتیب طول و عرض شکاف) در موقعیت نزدیک به بستر در آنها ایجادشده، استفاده شد. زاویهصفحاتنسبتبهساحلبالادست ۳۰ درجه بود. آزمایشها تحت فواصل کارگذاری متفاوت، ۴، ۶ و ۸برابرطولمؤثر، با شرایط هیدرولیکی متفاوت (اعداد فرود ۰/۲۸۷، ۰/۳۰۴، ۰/۳۲۲) و آب زلال انجام شد. در تمامی آزمایشها عمق جریان ثابت و برابر ۱۴ سانتیمتر بوده است. سپس نتایج بهدستآمده با حالت بدون شکاف مقایسه گردید. نتایج نشان داد که شکاف باعث کاهش اعماق آبشستگی حول دماغهی صفحات میشود. درصد کاهش متوسط اعماق آبشستگی حول دماغهی صفحات در فواصل ۴،۶ و ۸ برابر طول مؤثر به ترتیب ۹ درصد، ۱۷ درصد و ۱۸ درصد به دست آمد. صفحاتمثلثی،باعثانحرافجریانازقوسبیرونی بهطرفمرکز کانال شدند و تشکیل خطالقعر دادند. شکاف باعث کاهش حداکثر عمق آبشستگی خطالقعر شد، بهطور میانگین، درصد کاهش حداکثر عمق آبشستگی خطالقعر در فواصل ۴،۶ و ۸ برابر طول مؤثر به ترتیب ۶/۲۲ درصد، ۴۶ درصد و ۳۰ درصد بود. طولمؤثراولیهیکپنجم عرض فلوم بود. باشروعآزمایشوفرسایشاطرافسازهها،طولمؤثراولیهافزایشیافت، همچنین شکاف باعث کاهش تغییرات طول مؤثر صفحات شد. بهطور میانگین درصد کاهش متوسط تغییرات طول مؤثر در فواصل Le4، Le6 وLe8به ترتیب ۵/۱۵ درصد، ۷/۱۳ درصد و ۷/۱۵ درصد بود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.