مقاله مطالعه ی اثر شکل ذرات رسوب بستر آبراهه های باز بر ضریب اصطکاک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه ی اثر شکل ذرات رسوب بستر آبراهه های باز بر ضریب اصطکاک دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه ی اثر شکل ذرات رسوب بستر آبراهه های باز بر ضریب اصطکاک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه ی اثر شکل ذرات رسوب بستر آبراهه های باز بر ضریب اصطکاک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه ی اثر شکل ذرات رسوب بستر آبراهه های باز بر ضریب اصطکاک :
تعداد صفحات :۲۲
محاسبات هیدرولیکی جریان در آبراههها و دشتهای سیلابی نیازمند تخمین خصوصیات زبری است. برای توصیف مقاومت جریان یا زبری نسبی آبراههها و دشتهای سیلابی از ضرایب زبری مانینگ ()، شزی ()، و دارسی ویسباخ () استفاده میشود. تاکنون مطالعات زیادی در رابطه با تعیین مقدار ضریب اصطکاک () از طریق اندازهی ذرات انجام شده است اما در این بررسیها اثر شکل ذرات رسوبی مشخص نیست. در این تحقیق برای تعیین ضریب اصطکاک () از ۱۱ نوع دانهبندی رسوب شامل ۴ نوع ذرات طبیعی نسبتاً گردگوشه، ۴ نوع ذرات شکستهی تیزگوشه و ۳ نوع ذرات مصنوعی کاملاً کروی استفاده شد. آزمایشها در فلومی به طول ۱۰ متر، عرض ۲۵ سانتیمتر و ارتفاع ۵۰ سانتیمتر با شیب کف ثابت ۰۰۰۵/۰ انجام شد. نتایج نشان میدهند که در رسوبات با اندازههای ۱۱ میلیمتر اختلاف قابل توجهی بین ضریب اصطکاک () ذرات شکستهی تیزگوشه و ذرات طبیعی نسبتاً گردگوشه وجود دارد ولی در رسوبات با اندازههای ۲۷ میلیمتر ضریب اصطکاک () ذرات طبیعی نسبتاً گردگوشه و ذرات مصنوعی کاملاً کروی تقریباً برابرند و ضریب اصطکاک () ذرات شکستهی تیزگوشه کمترین اختلاف را با ذرات مذکور دارد. در انتها نیز رابطهای برای تعیین ضریب اصطکاک () ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.