مقاله سعی در مقادیر توسعه‌یافت? مسعی (طبقات فوقانی و تحتانی) از منظر مذاهب اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله سعی در مقادیر توسعه‌یافت? مسعی (طبقات فوقانی و تحتانی) از منظر مذاهب اسلامی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سعی در مقادیر توسعه‌یافت? مسعی (طبقات فوقانی و تحتانی) از منظر مذاهب اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سعی در مقادیر توسعه‌یافت? مسعی (طبقات فوقانی و تحتانی) از منظر مذاهب اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سعی در مقادیر توسعه‌یافت? مسعی (طبقات فوقانی و تحتانی) از منظر مذاهب اسلامی :

تعداد صفحات :۳۳

به منظور توسعه مسعی، به دلیل محدودبودن مکان سعی، طبقات فوقانی و تحتانی در آن احداث شده است. این اقدام موجب ایجاد پرسش از مشروعیت سعی در مقادیر توسعه‌یافته شده که در این مقاله با روش توصیفی‌تحلیلی به این پرسش، پاسخ داده می‌شود. طبقات فوقانی دو صورت دارد: گاه طبقات پایین‌تر از دو کوه صفا و مروه است و گاه بالاتر از آن. اگر طبقات پایین‌تر از دو کوه صفا و مروه باشد، بنا بر نظر بیشتر فقها سعی از این طبقات جایز است. اما اگر طبقات بالاتر از صفا و مروه باشد، فقها در حکم آن اختلاف دارند. در این باره پنج قول از فقهای فریقین نقل شده است: ۱. سعی از این طبقات صحیح است؛ ۲. سعی بر روی این طبقات صحیح نیست؛ ۳. سعی بر روی این طبقات در صورت ازدحام شدید جمعیت جایز است؛ ۴. احتیاط است، به این صورت که علاوه بر سعی از روی طبقات، باید نائب بگیرد تا از روی طبقه همکف سعی به جای آورد؛ ۵. توقف در حکم این مسئله. از میان این اقوال، قول سوم صحیح به نظر می‌رسد. طبقه زیرین نیز چون بین‌الجبلین است، سعی در آن بنا بر نظر بیشتر فقها صحیح است. تحقیق حاضر با تتبع در منابع مذاهب، به اقوال و ادله آنها می‌پردازد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.