مقاله مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی شغلی و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی شغلی و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی شغلی و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی شغلی و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی شغلی و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی :

تعداد صفحات :۲۶

زمینه و هدف: معلمان دانش آموزان استثنایی قشر مهمی از معلمان هستند که مسائل روانی و شغلی در آنها شایع و قابل توجه است. با توجه به شرایط استرس زای این معلمان در این پژوهش به مقایسه ناگویی خلقی، کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله ای در معلمان دانش آموزان استثنائی و عادی پرداخته شد. روش بررسی: این پژوهش از نوع علی- مقایسه ای می باشد.نمونه این پژوهش رامعلمان زن مقاطع ابتدائی مدارس استثنائی و عادی ناحیه ۳ شهر کرج، ۶۰ معلم (۳۰ معلم عادی و ۳۰ معلم استثنائی) تشکیل می دهند که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه های ناگویی خلقی تورنتو، کیفیت زندگی کاری والتون و سبکهای مقابله با استرس اندلر و پارکر را تکمیل کردند. داده ها با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که معلمان مدارس استثنائی در ناگویی خلقی و سبکهای مقابله ای هیجان مدار و اجتنابی بالاتر و در سبکهای مقابله مساله مدار، کیفیت زندگی شغلی پایینتر از معلمان عادی قرار دارد(۰۵/0p<). نتیجه گیری: نتایج این پژوهش همسو با برخی پژوهش ها نشان دهنده کیفیت زندگی شغلی پایین و بالابودن ناگویی خلقی و مشکل در انتخاب راهبردهای مقابله در معلمان دانش آموزان استثنائی بوده و لذا توجه ویژه به این قشر آسیب پذیر لازم و ضروری می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.