مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی :
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: پژوهشها نشان میدهند که احساس تنهایی والدین کودکان با ناتوانی بیشتر از والدین کودکان بدون ناتوانی است. هدف پژوهش حاضر مقاله مقایسه احساس تنهایی در مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی (مادران دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم، مادران دانشآموزان با کمتوانیذهنی و مادران دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه) در شهر شیراز بود.
روش بررسی: روش این پژوهش علی-مقایسهای بود. جامعه آماری شامل همه مادران دانشآموزان با ناتوانیهای عصبی-تحولی دوره ابتدایی (مادران دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم، مادران دانشآموزان با کمتوانیذهنی و مادران دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه) شهر شیراز بود. حجم نمونه این پژوهش شامل ۱۳۵ نفر از مادران کودکان با ناتوانیهای عصبی-تحولی بودند وروش نمونهگیری خوشهای بود. به منظور سنجش احساس تنهایی از مقیاس احساس تنهایی دهشیری و همکاران استفاده شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل واریانس یکمتغیره برای نمره کل احساس تنهایی و تحلیل واریانس چندمتغیره برای خردهمقیاسهای احساس تنهایی استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که از نظر احساس تنهایی تفاوت معنیداری بین مادران کودکان دارای کمتوانیذهنی با مادران کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه وجود داشت (۰۰۵/۰= P).از نظر خردهمقیاسهای احساس تنهایی، فقط در احساس تنهایی ناشی از ارتباط با دوستان، مادران کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه با هر دو گروه مادران کودکان دارای کمتوانیذهنی و مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم تفاوت معنیداری داشتند (۰۱۶/۰= P).
نتیجهگیری: بنابراین طراحی و اجرای برنامههای پیشگیرانه و مداخلهای جهت بهبود احساس تنهایی مادران کودکان با ناتوانیهای عصبی-تحولی به ویژه مادران کودکان با اختلال یادگیری ویژه ضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.