مقاله تأثیر سازماندهندههای تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانشآموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر سازماندهندههای تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانشآموزان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر سازماندهندههای تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانشآموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر سازماندهندههای تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانشآموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر سازماندهندههای تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانشآموزان :
تعداد صفحات :۲۵
این پژوهش در قالب یک طرح نیمهآزمایشی با هدف تأثیر آموزش با استفاده از تکنیک های سازمان دهنده تصویری بر میزان یادگیری و یادداری دانش سلامت دانش آموزان در سال ۱۳۹۲ انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشآموزان پایه پنجم شهر ایلام بودهاند. روش نمونهگیری از نوع نمونهگیری مبتنی بر هدف و ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه معلم ساخته بوده است. با توجه به ماهیت طرحهای نیمهآزمایشی، دانش آموزان هفت کلاس، انتخاب و سپس، با رعایت اصل انتساب تصادفی در هفت گروه سازمان دهنده های تصویری شامل گروه های خویشاوند، شبکه لغات، گروه بندی شبکهای، ماتریس های گروهی، نقشههای مفهومی ساده، نقشههای مفهومی استدلالی و زنجیره توالی جایگزین و طی ده جلسه در زمینه بهداشت فردی و عمومی در معرض آموزش قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه، سطح دانش سلامت دانش آموزان گروه های آماری در سه مرحله، قبل از مداخله (پیش آزمون)، بلافاصله پس از اتمام دوره آموزشی (پس آزمون اول) و دو هفته پس از اتمام دوره ها و بدون اعلام قبلی (پس آزمون دوم) مورد سنجش قرار گرفت. نتایج آزمون واریانس یک طرفه حاکی از وجود تفاوت معنادار بین یادگیری (تفاوت پس آزمون اول و پیش آزمون) و یادداری (تفاوت پسآزمون دوم و پیش آزمون) گروه ها و برتری روش های شبکه لغات، نقشه های مفهومی ساده، گروههای همخانواده و ماتریس های گروهی بود. نتایج تجزیه کوواریانس نیز میزان تأثیر روش آموزشی در یادگیری را ۸%، برآورد نموده است. بنابراین، با تکیه بر نتایج این پژوهش می توان تأثیر سازماندهنده های تصویری را مثبت و قابل قبول برآورد نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.