مقاله بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی :
تعداد صفحات :۲۷
هدف این پژوهش، تهیه نسخه فارسی پرسشنامه نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی سوریبو و همکاران و بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی آن در جامعه دانشجویان دوره های یادگیری الکترونیکی بود. این پژوهش مقطعی، توصیفی همبستگی بود و بر روی ۲۱۸ نفر از دانشجویان دورههای یادگیری الکترونیکی علوم حدیث مشهد با روش نمونه گیری در دسترس انجام گرفت. ابتدا، پرسشنامه نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی از انگلیسی به فارسی ترجمه و روایی صوری آن توسط ۳ نفر از متخصصان یادگیری الکترونیکی و ۳ نفر از دانشجویان دورههای یادگیری الکترونیکی تأیید گشت. سپس جهت تکمیل، در اختیار دانشجویان قرار گرفت. اعتبار پرسشنامه از طریق همسانی درونی و روایی سازه با هر دو روش تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل اکتشافی با استفاده از نرمافزار SPSS و LISREL بررسی گردید. ضرایب آلفای کرونباخ برای تمام خردهمقیاسها و کل مقیاس از نظر روانسنجی مطلوب بود. بررسی ساختار عاملی این پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی از الگوی ۳ عاملی حمایت کرد که ۴۱ درصد واریانس را تبیین میکرد. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز حاکی از برازش قابل قبول گزینه ها بود. بنابراین،پرسشنامه نیازهای اساسی روانشناختی در محیط یادگیری الکترونیکی، در جامعه ایران پایایی و روایی خوبی دارد و ابزار مناسبی در ارزیابی جنبه های انگیزشی و روانشناختی یادگیری در ایران میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.