مقاله ناسازوارگی در سروده‌های عرفانی (مطالعه موردپژوهانه: دیوان کبیر «ابن عربی» و دیوان «ابن فارض»)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ناسازوارگی در سروده‌های عرفانی (مطالعه موردپژوهانه: دیوان کبیر «ابن عربی» و دیوان «ابن فارض») دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ناسازوارگی در سروده‌های عرفانی (مطالعه موردپژوهانه: دیوان کبیر «ابن عربی» و دیوان «ابن فارض»)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ناسازوارگی در سروده‌های عرفانی (مطالعه موردپژوهانه: دیوان کبیر «ابن عربی» و دیوان «ابن فارض»)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ناسازوارگی در سروده‌های عرفانی (مطالعه موردپژوهانه: دیوان کبیر «ابن عربی» و دیوان «ابن فارض») :

تعداد صفحات :۴۳

چکیده
یکی از انواع آشنایی‌زدایی در زبان، انتخاب بیان پارادوکسی است. پارادوکس در زمره قوانین شناخته شده رستاخیز کلمات در حوزه بوطیقای جدید و زبان‌شناسی قرار دارد. ادیبان عرب در بهره‌گیری از این ترفند ادبی غافل نمانده‌اند. آنان به ویژه در ادبیّات عرفانی غنی‌ترین جلوه‌های پارادوکسی زبان را به کار گرفته‌اند. آمیختگی عرفان با ادب و تحوّل تکاملی ادبیّات از سادگی به ژرفایی را می‌توان مهم‌ترین عامل گسترش ناسازوارگی در ادب عربی برشمرد. در بلاغت صوفی، محور جمال‌شناسی شکستن عرف و عادت‌های زبانی است. در مرکز این قلمرو استتیک غلبه موسیقی و شطح (پارادوکس) بر دیگر جوانب بیان هنری کاملاً آشکار است.
با واکاوی در دیوان کبیر«ابن عربی»و«ابن فارض» درمی‌یابیم که هرچه از عرفان زاهدانه به عرفان عاشقانه گرایش پیدا می‌کنیم، بسامد ناسازوارگی بیشتر می‌شود؛ و هرچه فاصله میان دوسویه ناساز‌واره در دیوان «ابن عربی» و «ابن فارض» کمتر می‌شود بر بلاغت سخن آنان افزوده می‌شود و پایه و مایه سخن آنان را بالاتر می‌برد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.