مقاله زاویه دید در داستانهای «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» شهریار مندنیپور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله زاویه دید در داستانهای «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» شهریار مندنیپور دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله زاویه دید در داستانهای «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» شهریار مندنیپور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زاویه دید در داستانهای «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» شهریار مندنیپور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله زاویه دید در داستانهای «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» شهریار مندنیپور :
تعداد صفحات :۲۷
چکیده
استفاده از شگردها یا تکنیکهای روایت، نقش مهمّی در تأثیربخشی داستان و اثر هنری ایفا میکند؛ از این روست که داستاننویسان مدرن درصدد ایجاد خلاّقیّت در داستاننویسی و بهویژه روایت و شگردهای آن هستند. نویسنده نوگرا علاوه بر ایجاد ارتباط و القای افکار و اندیشههای خود به مخاطب، او را درگیر و دار روایتپردازی، توصیفات، فضاها و تکنیکهای نو قرار میدهد تا خواننده خود به کشف آن دست یابد و زیباییهای ادبی اثر را درک کند. از جمله این نویسندگان، شهریار مندنیپور، نویسنده خلاّق و پرکار معاصر است. او در آثارش به عنصر زاویه دید و چگونگی روایت توجّه ویژهای دارد. شگردهای روایتگری وی، ارتباط ساختاری و هماهنگی بین آنها موجب شکلگیری شکل خاصّ داستاننویسی وی میشود؛ شکلی که به دنبال چگونگی و نحوه روایت، حاصل میشود و بر لذّت زیباشناختانه اثر ادبی میافزاید. در پژوهش پیش رو با بهرهگیری از روش استقرایی مبتنی بر توصیف و تحلیل و با تکیه بر مطالعات کتابخانهای دو داستان «شرق بنفشه» و «شام سرو و آتش» از مجموعه داستان «شرق بنفشه» انتخاب بررسی شده است. یافتهها نشان میدهند که؛ راوی از شیو جریان سیّال ذهن بهره میبرد؛ زیرا عنصر زمان سیر خطّی ندارد و با پرشهای سیّالوار ذهن، نوعی شکاف و تداخل در نظم زمانی را به وجود میآورد. حوادث از ناخودآگاه ذهن شخصیّتها با پیچیدگیها و درهمریختگیهای پیش از گفتار همراه است. علاوه براین انتخاب دقیق زاویه دید با محتوای داستان هماهنگی تام دارد. تأکید بر تغییر زاوی دید و بهرهگیری از چند شیو روایت، نشاندیدگاهی همهجانبهنگر است. همچنین بهرهگیری از عنصر زمان یا زمانگریزیها و مکان گریزیهای راوی با نثری موزون، از ویژگیهای داستاننویسی اوست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.