مقاله بازتاب تاریخ نگری در داستان معاصر (مطالعه موردی: معصوم پنجم، آینههای دردار، برّه گمشده راعی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بازتاب تاریخ نگری در داستان معاصر (مطالعه موردی: معصوم پنجم، آینههای دردار، برّه گمشده راعی) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بازتاب تاریخ نگری در داستان معاصر (مطالعه موردی: معصوم پنجم، آینههای دردار، برّه گمشده راعی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازتاب تاریخ نگری در داستان معاصر (مطالعه موردی: معصوم پنجم، آینههای دردار، برّه گمشده راعی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بازتاب تاریخ نگری در داستان معاصر (مطالعه موردی: معصوم پنجم، آینههای دردار، برّه گمشده راعی) :
تعداد صفحات :۳۳
چکیده:
تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین از موضوعاتی است که در کانون توجّه برخی نویسندگان معاصر قرار گرفته است. هوشنگ گلشیری نیز در برخی از داستانهایش، به ویژه در معصوم پنجم و شازده احتجاب، به تاریخ توجّه بسیار دارد. سؤال اصلی این تحقیق آن است که گلشیری چگونه در داستانهایش به تاریخ و اسطوره پرداخته و هدف وی از به کارگیری این مفاهیم چیست؟ بدین منظور مهمترین آثار گلشیری مورد مطالعه و کند و کاو نویسندگان قرار گرفت. نتیج این جُستار نشان میدهد که هدف گلشیری از بیان مسائل تاریخی مانند برخی مورّخان، تنها روایت رخدادهای تاریخی و ذکر احوال و اعمال پادشاهان و یا سلسلهها نیست، بلکه او با دیدی تیزبینانه به مسائل تاریخی مینگرد و با توجّه و تمرکز بر رخدادهای تاریخی در پی کسب تجربه و شناخت است. وی میکوشد تا از کلّ گذشته به عنوان کلیدی برای فهم ماجرای امروز بهره بگیرد و جهان تخیّل خود را براساس درهمآمیزی روایتهای بازمانده از گذشته بسازد و در آیین تاریخ به شناختی از امروز دست یابد. گلشیری در آثارش جهانی خیالی آفریده است که آین تمامنمای تاریخ ماست و میتوان اجزای گوناگون این جهان خیالی را به ریشههای تاریخی آن تأویل کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.