مقاله مقایسه و سنجش داستان منظوم «بت سومنات» و داستان منثور «جوان مشت-زن» از بوستان و گلستان سعدی بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه و سنجش داستان منظوم «بت سومنات» و داستان منثور «جوان مشت-زن» از بوستان و گلستان سعدی بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه و سنجش داستان منظوم «بت سومنات» و داستان منثور «جوان مشت-زن» از بوستان و گلستان سعدی بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه و سنجش داستان منظوم «بت سومنات» و داستان منثور «جوان مشت-زن» از بوستان و گلستان سعدی بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه و سنجش داستان منظوم «بت سومنات» و داستان منثور «جوان مشت-زن» از بوستان و گلستان سعدی بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان :
تعداد صفحات :۴۱
سعدی، در نثر سهل و ممتنعش، معلّم اخلاق و در مثنوی، طرّاح سیاستهای رفتار اجتماعی و «رستاخیز ادبی» است؛ وی در بهرهگیری از داستان به تبعیّت از آموزش دینیاش که مبتنی بر یافتههای قرآنی است، کوشاست. اغلب قصّهها و حکایتهای سعدی در گلستان و بوستان، داستانک تعلیمی محسوب میشوند و داستان مثال تأیید و تأکید مطلب پس یا پیش از خود هستند.
امّا در داستانهای بت سومنات و جوان مشتزن، خود داستان نیز اهمّیّت مییابد و عناصر داستانی به کار برده شده در آنها؛ در کنار کلّیگرایی، نداشتن زمان و مکان واقعی، کاربرد فراواقعیّت و عناصر غیرواقعی، جبرگرایی، قلّت قهرمانان و شخصیّتها و ثابت و ایستا ماندن آنها، خودنمایی میکنند؛ به خصوص که مضامین آنها و درونمایهشان نیز مخصوص به خود آنهاست و تأیید یا ردکنند سخن پیش یا پس از خود هم نیستند.
هدف این پژوهش آن است که با بررسی این دو داستان، چگونگی عملکرد سعدی را در بهرهگیری از داستان کوتاه و نحو روایت و شخصیّتپردازی و برخی از عناصر داستان، از منظر تحلیل انتقادی گفتمان، نشان دهد و در نظم و نثر با یکدیگر مقایسه کند. دستاورد پژوهش آن است که سعدی چندان در بندِ کاربست و استفاده از عناصر داستان نیست و بیشتر به سیاق کهن، حکایتپردازی و قصّهگویی میکند؛ امّا توانمندی لازم برای بهرهمندی از داستان کوتاه را دارد ولی به دلیل اهمّیّت و اولویّت دادن به پیام و تعلیم، داستان را به درج دوّم اهمّیّت تنزّل میدهد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.