مقاله چگونگی تجلیات تری‌مورتی در معابد هندو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله چگونگی تجلیات تری‌مورتی در معابد هندو دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چگونگی تجلیات تری‌مورتی در معابد هندو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چگونگی تجلیات تری‌مورتی در معابد هندو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چگونگی تجلیات تری‌مورتی در معابد هندو :

تعداد صفحات :۱۷

انسان از بدو خلقتش به دنبال جایگاهی بوده که “امر قدسی” را در آن به نمایش بگذارد. ازاین‌رو با ایجاد مکان‌های خاص، همواره در صدد بوده که روح خدایی را در آنجا عینیت بخشد. معابد، یکی از این مکان‌هاست. ” معابد” در آیین هندو مکانی برای تجلی “اوتار”۲ خدایان هستند که مردم با حضور در معبد، در مقابل آنها کرنش کرده و نذوراتی همچون گل، عود، نقل، آب مقدس و …. را پیشکش می‌کنند. این تجلیات به صور هنری گوناگون از جمله نقاشی و پیکرتراشی و … در معابد مشاهده می‌شوند اما در این نوشتار فقط هنر پیکرتراشی مورد بررسی بوده است، که در قرون پیشین در غار- معبدها و اکنون در معابد و منازل هندوها می‌توان دید. آئین هندو که از آئین‌های کهن شبه قاره هند است به عنوان دین غالب سرزمین هند هنوز رواج دارد و اغلب آثار هنری آن نیز به نوعی با همین دین مرتبط است. تا قرن‌ها (از قرن سوم پیش از میلاد تا حدود قرن ۵و۶ میلادی) بیشترین آثار هنری در شبه قاره را مجسمه‌سازی و معماری بودایی و هندویی تشکیل می‌دادند. بنای معابد، تندیس‌های سنگی، فلزی و چوبی، نقش برجسته‌های مربوط به خدایان متعدد، نقاشی روی دیوار غارها و معابد آثاری هستند که به وفور در نقاط مختلف هند دیده می‌شوند و مطالعه آنها از ابتدا تا کنون نشان می‌دهد علیرغم تغییرات شیوه ساخت، ابعاد و تزیینات، سنت یکسانی در ساختشان رعایت شده است. در این راستا صرفاً تمرکز روی معابد تری‌مورتی است. این سه‌گانه گرایی که در اعتقادات کهن هندی ریشه دارد معرف ایده جدیدی از پیوند و یگانگی آفرینش، پاسداری و تباهی است که به ترتیب به برهما، ویشنو و شیوا برمی‌گردد. اعتقادات مذکور در تعدد معابد مربوط به هر کدام از تجلیات هم بارز بوده به طوری که تعدد معابد هر کدام بر حسب نقشی که در هستی ایفا کرده، قابل توجیه است. این پژوهش بر پایه مشاهدات میدانی و مطالعات کتابخانه‌ای در پی بررسی تجلیات برآمده است. نمونه‌های موردی این پژوهش را غارهای الفانتا، آجانتا، الورا و”معابد مهم شیوا” ، “ویشنو”و “برهما”در نقاط گوناگون کشور هندوستان تشکیل می‌دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.