مقاله از طبیعت واقع به طبیعت تاریخی تحلیل تحولات شیوه منظرسازی آلن پروو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله از طبیعت واقع به طبیعت تاریخی تحلیل تحولات شیوه منظرسازی آلن پروو دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله از طبیعت واقع به طبیعت تاریخی تحلیل تحولات شیوه منظرسازی آلن پروو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله از طبیعت واقع به طبیعت تاریخی تحلیل تحولات شیوه منظرسازی آلن پروو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله از طبیعت واقع به طبیعت تاریخی تحلیل تحولات شیوه منظرسازی آلن پروو :
تعداد صفحات :۱۰
پدید پستمدرنیسم به عنوان نتیج منطقیِ دلزدگی جهان از سیاستهای بومستیز مدرنیستها از ۱۹۶۰ شروع به خودنمایی کرد. پستمدرنیستها با اهمیت دادن به زمین وقوع هر اتفاق، توجه به جغرافیا، تاریخ و فرهنگ جوامع را به عنوان عوامل هویتبخش پدیدهها در دستور کار خود قرار دادند. در عرص معماری منظر نیز، زمینهگرایان از ۱۹۶۰ با جنبشهایی همچون هنر زمینی کیفیت جغرافیایی مکان را مورد توجه قرار دادند. از اوایل ۱۹۸۰ به تدریج توجهات به هنر باغسازی کلاسیک اروپا جلب شد. در فرانسه نیز این اتفاق با پشتوانه مطالعات نوگرایان تاریخنگاران تقویت میشد. باغهای باروک فرانسوی به عنوان سند زند هنر باغسازی فرانسوی، تبدیل به الگوی عدهای از معماران منظر این کشور شد. بیشک ؛ نوعی تفاخر فرانسوی و بالیدن به گذشته نیز در این گرایشات نهفته بود. ارزش این باغها تنها به خلق فضای باز نبود، بلکه جنب حاصلخیزی آنها نیز اهمیت داشت. اصولاً باغبانی در تاریخ هنر فرانسه جایگاه والایی دارد و این باغبانها بودند که به عنوان معمار منظر در دربار فعالیت میکردند. نقش مدرسه باغبانی ورسای را در احیای این هنر نمیتوان نادیده گرفت؛ مدرسهای که معماران منظری چون آلن پروو را در خود پروراند. آلن پروو بیشک در میان معماران منظر تاریخگرا جایگاه ویژهای دارد. او که در آغاز کار خود در ۱۹۶۰ به فضاسازی ارگانیک تمایل داشت، با طراحی پارک آندره سیتروئن و رویکرد دوبارهخوانی معماری منظر کهن فرانسه، خالق نخستین پارک پستمدرن جهان شد. تأثیر تاریخ را میتوان در دو بخش کالبدی و نمادین در پروژههای او جستجو کرد. عناصر شاخص باغ فرانسوی همچون هرس گیاهان، بازی با آب و نظم هندسی بخش جداناشدنی پروژههای پروو هستند که همواره توسط وی شخصیسازی شده و با چهرهای مدرن اجرا میشوند. آلن پروو در طراحی خود متأثر از مکتب مینیمالیسم با اید حذف عناصر غیرضروری است، ولی برخلاف تفکر اصلی مینیمالیستها، عوامل بیرونی همچون تاریخ سرزمین را زائد نمیداند و از نمادهای تاریخی به عنوان نشانههای هویتی استفاده میکند؛ نشانههایی که اصالت مورد علاق پاریسی را به مردم فرانسه یادآوری میکند و جلوهگر گذشته باشکوهشان است. پروو تنها تجمل، اغراق و کهنگی را از آنها میزداید، ضمن اینکه از به کارگیری مصالح مدرن نیز رویگردان نیست. شیو کار وی را میتوان نمونهای شایسته از تداوم طراحی در معماری منظر یک سرزمین دانست. شیوهای که از باغهای سلطنتی باروک آغاز شده و در باغهای پروو به کمال میرسد؛ باغهایی شهری و مدرن، و همزمان غرورآفرین و در ستایش تاریخ.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.