مقاله اصول طراحی فضای مسکونی، با رویکرد ارتقاء خلاقیت ؛کودکان ۷-۳ ساله در ایران (نمونه موردی : شهر تهران- منطقه ۴)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اصول طراحی فضای مسکونی، با رویکرد ارتقاء خلاقیت ؛کودکان ۷-۳ ساله در ایران (نمونه موردی : شهر تهران- منطقه ۴) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اصول طراحی فضای مسکونی، با رویکرد ارتقاء خلاقیت ؛کودکان ۷-۳ ساله در ایران (نمونه موردی : شهر تهران- منطقه ۴) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اصول طراحی فضای مسکونی، با رویکرد ارتقاء خلاقیت ؛کودکان ۷-۳ ساله در ایران (نمونه موردی : شهر تهران- منطقه ۴)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اصول طراحی فضای مسکونی، با رویکرد ارتقاء خلاقیت ؛کودکان ۷-۳ ساله در ایران (نمونه موردی : شهر تهران- منطقه ۴) :
تعداد صفحات :۲۴
پرورش، ارتقا و جهتدهی خلاقیت، در کودکان به دلیل قرارگیری در سن رشد، اهمیت دارد. تحقیقات روانشناسی در مورد خلاقیت۱ بر تأثیر محیط فیزیکی بر خلاقیت متمرکز بوده است. یکی از روشهای ارتقاء خلاقیت، بهرهگیری از تأثیر مثبت محیط طبیعی یا مصنوع، در بروز و افزایش خلاقیت در کودکان است. ادبیات موضوع نشان میدهد که فضا و محیط دربروزخلاقیت و کیفیت رشد آن مؤثر است. فضا ممکن است فضای طبیعی یا مصنوع و انسانساز باشد. اما ساخت و سازهای معماری در جهت تأثیر بر پرورش خلاقیت، بسیار کمرنگ است. سؤال اصلی این پژوهش این است که کدام ویژگیهای فضای مسکونی بر ارتقاء خلاقیت تأثیر دارند. پژوهش حاضر، به دنبال دستیابی به اصول طراحی فضای مسکونی است که باعث افزایش خلاقیت کودکان شود. تحقیق حاضر توسعهای بوده و روش تحقیق انتخابی تحقیق توصیفی-پیمایشی است که در ۵ مرحله اصلی انجام شده است. جامعه تحقیق مرحله دوم متخصصین روانشناسی، سوم متخصصین معماری و چهارم کودکان ۳-۷ ساله از منطقه ۴ شهر تهران است. نمونههای مورد مطالعه در مرحله دوم به وسیله تکنیک دلفی شامل ۱۰۸ متخصص روانشناسی و درمرحله سوم، متخصصین معماری در دو زیرمرحله ابتدایی ۵۰ متخصص معماری، مرحله تکمیلی ۱۲۰ متخصص معماری و در مرحله چهارم ۵۰ کودک زیر دبستانی ۳-۷ ساله ساکن منطقه ۴ تهران است. جمعآوری دادهها به وسیله مصاحبه و پرسشنامه باز پاسخ و بسته پاسخ و پرسشنامه تصویری برای کودکان، انجام شده و برای بررسی فرضیهها از آمار توصیفی شامل محاسبه شاخصهای آماری و تنظیم جدول توزیع فراوانی و از آمار استنباطی شامل آزمون ناپارامتریک ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون آماری رگرسیون خطی چندمتغیره و آزمون ناپارامتریک فریدمن استفاده شده و با استفاده از آزمونهای کروسکال و الیس و من ویتنی اصول معماری رتبهبندی و انتخابشدهاند. مطابق یافتههای این تحقیق، محیط کالبدی فضای مسکونی بر روی رشد خلاقیت کودک اثر گذاشته و در فضای مسکونی، با به کارگیری عناصر طبیعی، ایجاد فضای ایمن، فضای پیچیده و فضای انعطافپذیر از طریق تأثیر مثبت بر انگیزش کودک برای بازی، آرامش روانی، ابتکاروکنجکاوی در کودک میتوان خلاقیت کودک را ارتقا بخشید. اصول طراحی منتج از پژوهش به این قرار است : ۱. طراحی و ایجاد فضاهای کالبدی مسکونی با استفاده از بدنههای تحریککننده و بازیساز. ۲. ایجاد آرامش و امنیت روانی با طراحی و ایجاد فضای مسکونی امن (ایمنی کالبدی). ۳. طراحی و ایجاد فضاهایی پیچیده و چالشبرانگیز. ۴. طراحی و ایجاد فضاهای مسکونی تغیرپذیر و منعطف (انعطافپذیری فضایی و فرمی).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.