مقاله جهانی شدن و ارتباطات؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازهای نظری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله جهانی شدن و ارتباطات؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازهای نظری دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جهانی شدن و ارتباطات؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازهای نظری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جهانی شدن و ارتباطات؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازهای نظری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جهانی شدن و ارتباطات؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازهای نظری :

تعداد صفحات :۴۲

این مقاله مفهوم ” جهانی شدن” را از زاویه نظریه‌های مطرح ارتباطی و برخی مقوله‌های تاثیرگذار در ارتباطات بررسی می‌کند. بدین‌منظور، با تفکیک چهار مفهوم ” جهانیت”[۱]، جهانی شدن[۲] ، جهانی سازی[۳]، و جهانی‌گرایی[۴] به رویکردهای نظری از حیث توجه به مقوله‌های فشردگی “زمان” ، “مکان”، و “فضا” می‌پردازد.
براساس این طبقه‌بندی که درچارچوب مطالعه‌ای تاریخی و اسنادی انجام گرفته است، صورت‌بندی ابتدایی مسئله جهانی شدن بر پایه تغییر تجربه بشری از مکان و زمان و بالا رفتن امکان عمل متقابل انسان‌ها در عرض تقسیمات جغرافیایی و سیاسی، توجه به قابلیت جابه‌جایی “سرمایه” و به‌طور خلاصه شتاب یافتن تاریخ در اثر فناوری‌های ارتباطی جدید، شکل گرفته است.
فشردگی یا نابودی مکان، حد و مرززدایی و ارتباط متقابل به‌عنوان مولفه‌های اساسی جهانی شدن در نظریه‌های جدید ارتباطی به‌گونه‌های مختلفی مطرح شده که در این مقاله به مقوله‌های فشردگی زمان و در هم‌تنیدگی مکان در نظریه ارتباطی “جامعه شبکه‌ای” کاستلز، “از جا کندگی” در نظریه جامعه‌شناختی گیدنز، ” همجواری در نظریه فرهنگی”؛ تامیلنسون و ” یکپارچگی فرهنگی” در نظریه اجتماعی رابرتسون پرداخته شده است.
این مقاله چشم‌انداز نظری تحولات فناورانه و معرفتی معطوف به جهانی شدن را پیدایش هویت‌های مختلط، ترکیبی، سیال و پیچیده می‌داند که در هر لحظه و هر مکان مواجه با دو وجه پارادوکسیکال ” جهانی” و ” محلی” هستند.

[۱]. Globality

[۲]. Globalization

[۳]. Globalizing

[۴]. Globalism

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.