مقاله بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش آموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش آموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش آموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش آموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش آموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی :

تعداد صفحات :۲۶

هدف:فراشناخت، به معنی آگاهی فرد از فرآیند تفکر خود و توانایی­اش برای کنترل این فرآیند است که راهبردهاى شناختى از مهم­ترین ابزارهاى یادگیرى و یادآورى هستند، لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت و یادگیری در دانش­آموزان با خواهر و برادرهای با نیازهای ویژه (اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی) بود. روش: در این مطالعه توصیفی تعداد ۱۴۰ نفر (۷۰ نفر دختر و ۷۰ نفر پسر) به­ صورت نمونه‌گیری در دسترس از بین خواهران و برادران کودکان با نیازهای ویژه اختلالات درونی، بیرونی و هیجانی مراکز بهزیستی انتخاب شـدند. برای اندازه‌گیری راهبردهای فراشناختی از پرسشنامه حالت فراشناختی (ESM) برای سنجش خلاقیت از آزمون خلاقیت عابدی و تعیین سبک یادگیری از پرسشنامه سبک‌های یادگیری (WARK)استفاده شده است. داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری در سطح آلفای ۰۰۵/۰ P>استفاده گردید. یافته‌ها:نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که بین راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبک‎های یادگیری در دانش‌آموزان با خواهر و برادرهای با نیازهای ویژه رابطه مثبت معنی­دار وجود دارد. نتیجه‌گیری:با توجه به نتایج پژوهش می­توان گفت راهبردهای فراشناختی و خلاقیت در دانش‌آموزان با خواهر و برادرهای با نیازهای ویژه پیش‌بینی کننده‌های خوبی برای متغیر سبک‌های یادگیری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.