مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی :
تعداد صفحات :۲۷
هدف: هدف از اجرای این پژوهش مقاله بررسی نقش رویکردهای یادگیری در رابطه بین سبک دلبستگی به والدین و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان پسر دبیرستانی شهرستان ری بود که به این منظور تعداد ۲۰۰ نفر از دانشآموزان به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری در این پژوهش پرسشنامههای دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ (۱۹۸۷)، رویکردها و مهارتهای مطالعه انتویستل و تیت (۱۹۹۷) و معدل دانشآموزان دبیرستانی بهعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی بود. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی، همچنین انجام تحلیل مسیر و مدلسازی با نرمافزار Amos نسخه ۲۱، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج حاکی از برازش خوب مدل بود. یافتهها نشان داد که رویکردهای عمیق و راهبردی میتواند به طرز معناداری پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را پیشبینی نماید، رویکرد راهبردی توانست نقش میانجیگری کامل را در رابطه بین سبک دلبستگی و پیشرفت تحصیلی ایفا کند، اما رویکرد یادگیری سطحی نتوانست پیشرفت تحصیلی را پیش بینی و نقش معناداری را در مدل پژوهش داشته باشد. نتیجهگیری: براساس یافته های این پژوهش میتوان نتیجه گرفت، معلمان و طراحان نظام آموزشی میبایست سیستم آموزشی را طوری ترتیب دهند که به جای ادراک سطحی دانش آموزان بر درک عمقی مطالب درسی تأکید داشته باشند. به عبارت دیگر، آموزش و استفاده از رویکردهای عمقی و راهبردی یادگیری توسط معلمان و دانشآموزان میتواند نقش مؤثری در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.