مقاله فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی :

تعداد صفحات :۳۳

هدف: وجود تحقیقات متعدد و گاه متناقض در حوزه روابط بین راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی لزوم انجام یک پژوهش ترکیبی در این حوزه را مورد تأکید قرار می­دهد. این پژوهش به روش فراتحلیل با هدف تعیین اندازه اثر ترکیبی رابطه بین راهبردهای یادگیری با شاخص­های پیشرفت تحصیلی انجام گرفت. روش: جامعه آماری این فراتحلیل به تحقیقات در دسترس مرتبط با رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در داخل کشور مربوط می­شد که در بین سال­های ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۹ منتشر شده بودند. بر اساس ملاک­های تعریف شده ورود و خروج تحقیقات اولیه و نیز تحلیل حساسیت ۲۷۰ اندازه اثر از تقریباً ۱۰۵ تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. یافته­ ها: با عنایت به نتایج بررسی ناهمگنی، مدل اثرات تصادفی مناسب تشخیص داده شد که اندازه اثر ترکیبی رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی براساس معیار کوهن بزرگ به­دست آمد (۶۳/۰). همچنین نتایج نشان داد که اندازه اثر راهبردهای شناختی-فراشناختی بزرگ­تر از اندازه­های اثر جداگانه است. پژوهش­های تفاوتی نیز دارای اندازه­های اثر بزرگ­تری نسبت به پژوهش­های همبستگی بودند. به­علاوه اندازه اثر رابطه بین متغیرها در بین دختران دو برابر اندازه اثر پسران بود. همچنین بخشی از نتایج تحقیق نشان داد که بیشترین اندازه اثر در تحقیقاتی با متغیرهای وابسته حل مسأله، درک مطلب و علوم دیده شده است تا با نمره کلی پیشرفت تحصیلی و یا یک متغیر نامشخص. نتیجه­ گیری: به­طورکلی می­توان گفت راهبردهای یادگیری از هر نوع که باشد (شناختی یا فراشناختی) و در همه پژوهش­ها (آزمایشی یا همبستگی) در همه یادگیرندگان (دختران و پسران) بر میزان یادگیری آنها در دروس مختلف (علوم، حل مسأله، درک مطلب و …) تأثیر زیادی دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.