مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی :
تعداد صفحات :۲۴
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصـیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم بود. روش: روش تحقیق نیمهآزمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک شهر سنندج بود. نمونهی آماری این پژوهش ۱۱۴ نفر (شامل سه گروه آزمایشی ۸۴ نفری و ۳۰ نفر برای گروه گواه) بود. برای جمعآوری اطلاعات از آزمـون معلمساخته استفاده شــد. دادههای جمعآوری شده به کمک شاخصهای آمار توصیفی و آزمون تحلیل کوواریانس و تحلیل واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافتههای پژوهش نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزانی که با استفاده از هریک از راهبردهای شناختی، فراشناختی و یا بهطور همزمان از هر دو راهبرد در درس علوم آموزش دیده بودند با دانشآموزانی که با این راهبردها آموزش ندیده بودند، تفاوت معناداری وجود داشت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان آموزش دیده با استفاده از این راهبردها بالاتر از دانشآموزان گروه گواه بود. بهعلاوه بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تحت آموزش راهبردهای سهگانه نیز تفاوت معناداری وجود داشت و آموزش راهبردهای فراشناختی بیش از دو راهبرد دیگر و راهبرد شناختی بیش از آموزش همزمان دو راهبرد شناختی و فراشناختی در عملکرد دانشآموزان گروه آزمایش مؤثر بوده است. نتیجه گیری: براساس یافتههای این پژوهش میتوان گفت که آموزش راهبردهای شناختی و فـراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی مؤثر بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.