مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی :

تعداد صفحات :۲۴

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصـیلی دانش­آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم بود. روش: روش تحقیق نیمه­آزمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک شهر سنندج بود. نمونه­ی آماری این پژوهش ۱۱۴ نفر (شامل سه گروه آزمایشی ۸۴ نفری و ۳۰ نفر برای گروه گواه) بود. برای جمع­آوری اطلاعات از آزمـون معلم­ساخته استفاده شــد. داده­های جمع­آوری شده به کمک شاخص­های آمار توصیفی و آزمون تحلیل کوواریانس و تحلیل واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ ها: یافته­های پژوهش نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانش­آموزانی که با استفاده از هریک از راهبردهای شناختی، فراشناختی و یا به­طور همزمان از هر دو راهبرد در درس علوم آموزش دیده بودند با دانش­آموزانی که با این راهبردها آموزش ندیده بودند، تفاوت معناداری وجود داشت و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان آموزش دیده با استفاده از این راهبردها بالاتر از دانش­آموزان گروه گواه بود. به­علاوه بین پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان تحت آموزش راهبردهای سه­گانه نیز تفاوت معناداری وجود داشت و آموزش راهبردهای فراشناختی بیش از دو راهبرد دیگر و راهبرد شناختی بیش از آموزش همزمان دو راهبرد شناختی و فراشناختی در عملکرد دانش­آموزان گروه آزمایش مؤثر بوده است. نتیجه­ گیری: براساس یافته­های این پژوهش می­توان گفت که آموزش راهبردهای شناختی و فـراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی مؤثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.