مقاله نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان :

تعداد صفحات :۲۷

هدف: پژوهش حاضر پیش­بینی اهمال­کاری تحصیلی بر پایه مؤلفه­های سرمایه روانشناختی (امید، خوش­بینی، تاب­آوری و خودکارآمدی) و جهت­گیری اهداف پیشرفت بود. روش: روش پژوهش به شیوه همبستگی و با هدف پیش­بینی بود. به همین منظور از بین دانشجویان (کارشناسی و کارشناسی‌ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد ۳۷۵ نفر (۱۷۵ زن و ۲۵۰ مرد) به شیوه نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ها از مقیاس اهمال­کاری (لی، ۱۹۸۶)؛ پرسشنامه اهداف پیشرفت (الیوت و مک­گریگور، ۲۰۰۱) و برای چهار مؤلفه­های سرمایه روان­شناختی از مقیاس امیدواری گرایشی بزرگسالان، آزمون تجدید نظر شده جهت­گیری زندگی، مقیاس تاب­آوری و مقیاس خودکارآمدی تحصیلی استفاده شد. داده­ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که اهمال­کاری تحصیلی با چهار مولفه سرمایه روان­شناختی و جهت­گیری اهداف تسلط-گرایش رابطه منفی و معنی­دار و با جهت­گیری اهداف عملکرد-گرایش و عملکرد-اجتناب و تسلط-اجتناب رابطه مثبت و معنی­دار داشته (۰۵/۰>P)، و از بین متغیرهای پژوهش، مؤلفه خودکارآمدی، هدف عملکرد-گرایش، تسلط-گرایش، عملکرد- اجتناب و مولفه امیدواری ۳۳ درصد از واریانس اهمال­کاری تحصیلی را تبیین کردند. نتیجه­گیری: بنابراین می­توان نتیجه گرفت که مولفه­های سرمایه روان­شناختی و جهت­گیری اهداف پیشرفت از متغیرهای مهم و مرتبط با اهمال­کاری تحصیلی دانشجویان هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.