مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی :

تعداد صفحات :۲۹

هدف: مقیاس خودکارآمدی در زبان انگلیسی براساس نظریه­ی خودکارآمدی بندورا توسط وانگ و همکاران (۲۰۱۴ و ۲۰۱۳) جهت استفاده در مدارس و برای اندازه­گیری خودکارآمدی در زبان انگلیسی ساخته شده است. هدف پژوهش حاضر نیز تعیین ویژگی­های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در زبان انگلیسی می‌باشد. روش: جامعه‌ی آماری مطالعه حاضر را کلیه دانش­آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه یک و دو همدان، در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تشکیل می‌دهد. نمونه پژوهش متشکل از ۴۰۸ دانش­آموز است که به­صورت نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شدند. طرح پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی می باشد. یافته­ ها: نتایج نشان داد که اعتبار مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی براساس آلفای کرونباخ ۹۰۲/۰، با روش لاندا ۲ گاتمن ۹۱۲/۰ و با استفاده از روش دو نیمه کردن، ۸۶۴/۰ می‏باشد. بررسی‌های مربوط به روایی محتوا و سازه مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی مؤید روایی مقیاس مذکور است. یافته‏های حاصل از تحلیل عاملی تائیدی همانند فرم اصلی، چهار عامل خودکارآمدی در خواندن، خودکارآمدی در نوشتن، خودکارآمدی در گوش دادن و خودکارآمدی در صحبت کردن را مورد تأیید قرار داد.. نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده می­توان گفت که مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی ابزاری قابل‌اعتماد و روا برای اندازه­گیری خودکارآمدی در زبان انگلیسی می‏باشد و می­توان از آن به عنوان ابزاری مفید در سنجش خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.