مقاله پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان :

تعداد صفحات :۳۲

هدف: پژوهش حاضر با هدف پیش‏بینی اهمال‏کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان دانشجویان انجام گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیّه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ تشکیل می­دادند که از میان آن­ها با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای، ۳۶۲ نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. به‌منظور جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه‌ی راهبردهای شناختی و فراشناختی موسویان، پرسشنامه‌ی اهمال‏کاری تحصیلی سولومن و راتبلومو پرسشنامه‌ی­ اضطراب امتحان اسپیلبرگر استفاده شد. داده­ها با استفاده از آزمون­های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. یافته‏ها:یافته­ها نشان داد که بین راهبردهای شناختی و مؤلفه‌هایش و راهبردهای فراشناختی و مؤلفه‌هایش با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان رابطه‏ی منفی معناداری و بین اضطراب امتحان و مؤلفه‌هایش با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان رابطه‏ی مثبت معناداری وجود دارد (۰۱/۰>p). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که راهبردهای شناختی و مؤلفه‌هایش و راهبردهای فراشناختی و مؤلفه‌هایش به‌طور منفی و معناداری و اضطراب امتحان و مؤلفه‌هایش به‌طور مثبت و معناداری، می‏توانند اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان را پیش‏بینی کنند (۰۱/۰>p). نتیجه‏گیری: بنابراین، می‏توان نتیجه گرفت که راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان از متغیرهای مهم و مرتبط با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان می‏باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.