مقاله رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان :
تعداد صفحات :۴۱
تصور از بدن بهعنوان پدیده مورد توجه در سالهای اخیر تحت تأثیر زمینههای فرهنگی و فناورانه قرار دارد. پژوهش حاضر بهدنبال بررسی رابطهی رسانه و درونیسازی هنجارها با تصور از بدن در میان دانشجویان دانشگاه گیلان است. چارچوب نظری مبتنی بر آرای تامپسون، کش و فمینیستها بوده و با استفاده از روش پیمایش در نمونهی ۴۰۰ نفری صورت گرفته است. در این پژوهش از مقیاسهای استاندارد نگرش فرهنگی اجتماعی نسبت به ظاهر تامپسون و هینبرگ و مقیاس استاندارد تصور از بدن توماس کش استفاده شده است. یافتهها نشان دادند که بین متغیرهای میزان مصرف رسانه و درونیسازی هنجارهای رسانهای و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و تصور از بدن رابطهی معناداری وجود دارد. ولی بین متغیرهای جمعیتشناختی از قبیل پایگاه اقتصادی اجتماعی، سن و وضع تأهل با متغیر تصور از بدن رابطهی معناداری مشاهده نشد. ضرایب تأثیر استاندارد مدل رگرسیونی نشان دادند که قویترین پیشبینیکنندههای متغیر وابسته (تصور از بدن) بهترتیب متغیرهای درونیسازی هنجارهای رسانهای، درونیسازی هنجارهای فرهنگیاجتماعی، مصرف رسانهای و فشار هنجاری از جانب مردان میباشند؛ بنابراین، رسانهها به تنهایی در تصویرسازی از بدن نقش نداشته و معیارها و ارزشهای فرهنگی جامعه نیز در این مسئله سهیم هستند. پیوند بین رسانهها بهعنوان عامل مدرن با ارزشها و هنجارهای فرهنگی جامعه بهعنوان عامل سنتی با نقش تقویت کننده رسانهها در درونی سازی معیارهای زیبایی ترکیب شده و قالب جدیدی از ارزشهای فرهنگی و اجتماعی را شکل داده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.