مقاله نقش باور‌های معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش باور‌های معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش باور‌های معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش باور‌های معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش باور‌های معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی :

تعداد صفحات :۲۵

ببرخی ریاضی را شاهراه مهندسی و برخی دیگر دروازه­بانی برای ورود افراد بااستعداد به مهندسی می­دانند. به گزارش پژوهشها و مشاهده­های میدانی، افت تحصیلی و گاه انصراف دانشجویان از رشته مهندسی ریشه در درس ریاضی دارد. هدف پژوهش حاضر در گام اول، شناسایی مهم‌ترین درس پیش­بینی­کننده عملکرد تحصیلی دانشجویان مهندسی از بین دروس ریاضی (۱)، ریاضی (۲) معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی است. در گام دوم، شناسایی نقش باورهای معرفت‌شناسی ریاضی در پیش‌بینی مهم‌ترین درسی است که در گام اول شناسایی ‌شده است. پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی ـ همبستگی بود. جامعه آماری تمامی‏ دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی بیرجند بودند؛ دانشجویان در سال تحصیلی۹۴ ـ ۹۵ بالا­تر از ترم شش تحصیلی بودند و رشته­ آنها برق، رایانه، صنایع و عمران بود. تعداد آنها ۵۵۰ نفر برآورد شده است که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تعداد ۲۲۵ نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. تحلیل رگرسیون نشان داد دروس ریاضی ۷/۳۲ درصد از تغییرات معدل کل دانشجو را پیش­بینی می­کند و درس ریاضی (۱) مهم‌ترین پیش­بینی­کننده است. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد باور معرفت‌شناسی ریاضی، ۱/۸ درصد از تغییرات نمره دانشجویان را در درس ریاضی۱ پیش­بینی می­کند. منبع دانش، سرعت کسب دانش و قابلیت ذاتی سه مؤلفه مهم برای پیش­بینی موفقیت دانشجویان مهندسی در درس ریاضی (۱) هستند. این یافته­ها بحث و پیشنهادهایی برای افزایش کیفیت و احتمال موفقیت دانشجویان مهندسی در دروس ریاضی ارائه ‌شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.