مقاله توسعه مدل ریاضی چندهدفه برای مسأله مسیریابی وسایل نقلیه ناهمگن تحت شرایط بحران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله توسعه مدل ریاضی چندهدفه برای مسأله مسیریابی وسایل نقلیه ناهمگن تحت شرایط بحران دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله توسعه مدل ریاضی چندهدفه برای مسأله مسیریابی وسایل نقلیه ناهمگن تحت شرایط بحران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله توسعه مدل ریاضی چندهدفه برای مسأله مسیریابی وسایل نقلیه ناهمگن تحت شرایط بحران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله توسعه مدل ریاضی چندهدفه برای مسأله مسیریابی وسایل نقلیه ناهمگن تحت شرایط بحران :

تعداد صفحات :۲۸

مسأله مسیریابی بهینه برای انتقال مجروحین و کمک­رسانی امداد از مسائل مهم و اساسی به هنگام وقوع بحران می­باشد در هنگام وقوع بحران اهمیت دو فاکتور زمان و هزینه برای کمک­رسانی امداد و نجات مجروحین دو چندان می­شود. در این مقاله هدف یافتن مسیر بهینه­ برای رسیدن از یک مرکز امداد و نجات تا یک مرکز بحران است. مدل ریاضی ارائه شده کمینه­کردن زمان و هزینه را برای دسترسی به مراکز بحران هدف قرار داده است و همچنین مفروضاتی همچون چندانباره­ بودن، چندمسیره­­ بودن، چندسناریو ­بودن، تحویل انشعابی، چندمحصولی، ناهمگنبودن وسایل­نقلیه و پنجره ­زمانی را به صورت همزمان در نظرگرفته است. با توجه به اینکه در مواقع بحرانی مقادیر برخی از پارامترها از قبیل تقاضا و زمان سفر قطعی نیستند، در این مقاله با در نظرگرفتن مفروضات بیان شده و غیرقطعی در نظرگرفتن پارامترهای تقاضا و زمان سفر مسأله مربوطه به مسأله واقعی نزدیکتر شده است. در صورتیکه بیشتر مسائلی که در این زمینه مطرح شده­است مفروضات بیان شده را به صورت همزمان مورد بررسی قرار نداده­اند و پارامترهای ذکرشده (زمان و تقاضا) نیز به صورت قطعی در نظرگرفته شده است. در نهایت برای یافتن جواب­های دقیق باتوجه به چندهدفه بودن مدل و فازی بودن پارامترهای تقاضا و زمان سفر از روش محدودیت اپسیلون در ابعاد کوچک بهره گرفته شده و در ادامه با توجه به NP-Hard بودن مسأله برای حل آن در ابعاد بزرگ از الگوریتم­های فراابتکاری NSGA-IIو MOHS استفاده شده که بر روی ۱۵ مسأله در اندازه­های مختلف حل شده که نتایج بدست آمده از حل مسائل عددی نشان می­دهد هر دو الگوریتم توانایی بالایی در تولید جواب­های مناسب در زمان مناسب را دارند به طوری که برای حل بزرگترین و پیچیده­ترین مسأله زمانی کمتر از ۴۸۰ ثانیه صرف شده است که با توجه به NP-Hard بودن، غیرقطعی­ بودن و چند­هدفه ­بودن مدل بسیار مناسب است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.