مقاله تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور :
تعداد صفحات :۲۴
هدف از انجام این پروژه اجرای آزمایشی برنامه ممیزی زیستمحیطی راههای منتخب کشور بوده است. در این راستا پس از بازدیدهای میدانی و مطالعات صحرایی و بررسی و طبقهبندی راهها، اقدام به پایش و سنجش اثرات زیستمحیطی ناشی از بهرهبرداری از راهها شده است. در نهایت با واسنجی چک لیستهای موجود، قابلیت اجرایی برنامه ممیزی مورد ارزیابی قرار گرفته است. به این منظور چهار محور انتخاب و پارامترهای مختلف شامل آلایندههای آب، خاک، هوا و صوت با رفت و آمد متناظر مربوطه در دو مقطع زمانی جداگانه مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. بر اساس آزمایشهای انجام پذیرفته، اکثر پارامترهای مورد سنجش به استثنای تعدادی از پارامترهای خاک و هوا زیر حد استاندارد قرار داشتهاند. اگر چه ارتباط منطقی و علمی بین منشا آلودگی و مقادیر سنجشها وجود نداشته، اما وجود برخی آلایندههای مشترک در محورهای مورد مطالعه از جمله وانادیوم در خاک باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. به طور کلی بر اساس مطالعات انجام شده در محورهای منتخب، کلیات دستور العمل تهیه شده برای ممیزی مورد تائید بوده، اما در مواردی باید مورد اصلاح قرار گیرد که مهم ترین آن اصلاح معیار حد ممیزی تفصیلی از ۹۵ به ۱۵۰ است. در خصوص ممیزی بخش بیولوژیکی نیز به دلیل نبودن وجود بستر آماری و اطلاعاتی متناظر برای مقایسه، اظهار نظر قطعی امکانپذیر نبوده است. در خصوص ممیزی آلایندههای منابع آب و خاک در محیط فیزیکی میتوان گفت که پهنای باند پیش بینی شده بیش از حد مورد نیاز بوده، بنابراین با توجه به عملیات میدانی و نتایج سنجشها پهنای این باند برای بزرگراهها و آزاد راهها به ۳۰۰ و برای راههای اصلی به ۱۵۰ متر کاهش یافت. به طور کلی بر اساس مطالعات انجام شده، اجرای ممیزی برای کلیه محورهای کشور امری لازم است، امابومی سازی آن با توجه به حساسیتها و مشکلات زیستمحیطی منطقهای، باید مورد نظر قرار گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.