مقاله مطالعه‌ی اثر ضربه بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها با ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مطالعه‌ی اثر ضربه بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها با ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه‌ی اثر ضربه بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها با ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه‌ی اثر ضربه بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها با ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه‌ی اثر ضربه بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها با ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه :

تعداد صفحات :۳۳

به منظور کاهش هزینه و زمان تحلیل‌های لرزه‌ای و نیز به دلیل عدم شناخت صحیح مشخصات سازه‌ها و نیروهای وارد بر آن­ها، معمولاً در مدل‏سازی، از فرضیات ساده کننده‌ای استفاده می‌شود که می‌تواند موجب حصول پاسخ‌های غیر واقعی گردد. از جمله فرضیات ساده کننده در مدل‏سازی پل‌ها می‌توان به عدم لحاظ پدیده‌ی ضربه و اندرکنش خاک- سازه اشاره کرد. لذا، در این تحقیق، با مدل‏سازی سه پل سه دهانه، با دوره‌‌­های تناوب‌ مختلف، اثر پدیده‌ی ضربه که در محل درز انقطاع بین دو بخش از عرشه و یا عرشه و پایه‌های کناری (کوله) رخ می‌دهد بر پاسخ‌های لرزه‌ای پل‌ها تحت شتابنگاشت‌های حوزه دور و نزدیک بررسی شده است. همچنین، اثر مشخصات دینامیک پل و اندرکنش خاک- سازه بر پدیده‌ی ضربه با محاسبه پارامترهای بیشینه نیروی ضربه و تعداد برخورد مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که مدل‏سازی اثر ضربه، به علت محدود کردن حرکات عرشه‌، موجب کاهش بیشینه جابجایی آن‌ می‌گردد. به­طوری که رفتار پایه‌ها در برخی تحلیل‌های انجام شده با این فرض در محدوده رفتار الاستیک قرار می‌گیرد. مقادیر کاهش جابجایی در پل‌های مختلف، حداقل برابر ۳۱% و حداکثر برابر ۴۸% می‌باشد. از سوی دیگر، ملاحظه‌ی اثر اندرکنش خاک- سازه، حداکثر موجب افزایش ۴۰ و ۴۵ درصدی به­ترتیب در مقادیر بیشینه جابجایی و بیشینه نیروی ضربه در پل‌های مورد مطالعه (نسبت به حالت بستر صلب) می‌گردد. همچنین، بررسی پاسخ‌ها از منظر نوع زلزله نشان می‌دهد که زلزله‌های حوزه نزدیک موجب ایجاد پاسخ‌های لرزه‌ای بزرگتری نسبت به زلزله‌های حوزه دور در پل‌ها می‌گردند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.